בציונות הדתית מכחישים את הדיווח על הסכמות עם החרדים בעניינן רב ראשי סרוג

המנדט מהנשיא טרם ניתן לנתניהו, אולם מאחורי הקלעים נראה שהקמת הממשלה כבר החלה, כאשר גם נושאי המחלוקת עלו על השולחן. עיתונאי חרדי דיווח כי דרעי וסמוטריץ' הגיעו להסכמות בעניין מינוי רבנים ראשיים | גורם בציונות הדתית לכיפה: "אין שום מתווה מוסכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/11/22 10:03 ט בחשון התשפג

בציונות הדתית מכחישים את הדיווח על הסכמות עם החרדים בעניינן רב ראשי סרוג
הרבנים הראשיים, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

ספירת המעטפות הכפולות בעיצומה, תוצאות סופיות לבחירות 2022 צפויות להתפרסם היום (ה') בשעות אחר הצהריים, והמנדט מהנשיא ומלאכת הרכבת הממשלה על ידי בנימין נתניהו כבר נראית באופק. אמש דווח ב"חדשות 12" כי חברי הקואליציה העתידית כבר התחילו לדבר על חלוקת התיקים לממשלה העתידית.

עיתונאי כיכר השבת, ישי כהן, דיווח הבוקר (ה') כי אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צפויים להגיע להסכמה בעניין המשרד לשירותי הדת. כהן כתב כי המתווה יהיה כזה: שר הדתות יהיה ממפלגת ש"ס ואיתו בתפקיד סגן השר - חבר כנסת מהציונות הדתית. רבנים ראשיים: הראשון לציון - חרדי. הרב הראשי האשכנזי - דתי לאומי, כש"אין חשש לרב ראשי דתי לייט". בחוקי דת ומדינה: אין מחלוקות בין הצדדים.

"אין שום מתווה מוסכם"

גורם בציונות הדתית מסר לחדשות כיפה בתגובה לפרסום: "אין שום מתווה מוסכם. משרד הדתות וההשפעה על אופייה וזהותה היהודית של המדינה הם קריטיים עבורנו ובליבת העשייה של הציונות הדתית. הכל יעלה במו"מ הקואליציוני".

השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, הגיב לעיתונאי החרדי: "ישי, כשאתה כותב 'רב דתי לייט', אתה מוכן גם לתת כמה שמות לדוגמא? די מעניין לשמוע איזה רב עם כיפה סרוגה נחשב בעיניך 'דתי לייט'. אני גם תוהה האם כלל חברי הקואליציה העתידית יסכימו איתך".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368