בחירות 2022

נתניהו מאשים: "זיופים במגזר הערבי" | ועדת הבחירות: "אין בסיס לשמועות"

לאחר פרסום המדגמים בהם נראה כי גוש הימין מנצח בבחירות וכי גורל הבחירות עתיד להיות תלוי במצבה של בל"ד, חבר הכנסת יואב קיש טוען לזיופים לקלפיות בציבור הערבי: "יש קרב על תוצאות האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/22 23:04 ז בחשון התשפג

נתניהו מאשים: "זיופים במגזר הערבי" | ועדת הבחירות: "אין בסיס לשמועות"
נתניהו, צילום: Olivier FitoussiFlash90

עם פרסום תוצאות המדגמים והתחזית כי גוש הימין מנצח, בליכוד מזהירים: חבר הכנסת יואב קיש פונה לשופט יצחק עמית יושב ועדת הבחירות המרכזית כי ישלח פיקוח לקלפיות במגזר הערבי לאחר שלטענתו הגיעו אליו עדויות לזיופים בבחירות.

"יש לנו עשרות מקרים של זיופים ושל פגיעה בהצבעה במגזר הערבי" אומר קיש באולפן ערוץ 14. קיש הוסיף אזהרה ספציפית לאחר שבבל"ד מצפים לראות אם הם עוברים את אחוז החסימה ועי הם קרובים מאוד לאחוז החסימה, "הם שמעו את המדגמים ורואים שבל"ד על סף אחוז החסימה, הם מזייפים את התוצאות ברגעים האלה" אומר קיש.

"יש קרב על תוצאות האמת"

קיש אף מעלה עדויות שהגיעו אליו מקלפי ספציפית באום אל פאחם וטוען: "קלפי באום אל פחם, היו"ר שמנסה לספור את הקולות, הם לא מאפשרים לו, הם קובעים". קיש ממשיך ואומר: "מתחיל בלאגן. יש קרב על תוצאות האמת". בהמשך יואב קיש פונה לשופט ולמשטרה שיפתרו את הבעיות במגזר הערבי.

"דאוג לתגבור מיידי של על הקלפיות במגזר הערבי"

בליכוד הגיבו: "סגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד, עו״ד אילן בומבך פנה ליור ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, וביקש את התערבותו הדחופה ואת פנייתו למפכ״ל כדי לדאוג לתגבור מיידי של על הקלפיות במגזר הערבי. עו"ד בומבך הדגיש שזה אירוע מתגלגל וחסר תקדים ויש חשש ממשי לזיופים של תוצאות הבחירות אם לא יפעלו מיד. השופט עמית הסביר לעו״ד בומבך שהוא עירב את המשטרה בענין ודרש את התערבותה. עו״ד בומבך נכנס שוב לשופט ודרש את התערבותו הדחופה כיוון שכל המאמצים לדאוג לטוהר הבחירות יסוכלו. עו״ד בומבך שלח לשופט ראיות רבות".

ועדת הבחירות הגיבה: "לא ידוע על תקריות חריגות בחברה הערבית, אין בסיס לשמועות על זיופים"