למה לא שמענו על השלישות? העיתונאי שחושף את השירות הצבאי של לפיד

לאחר הסערה סביב שירותו הצבאי של ראש הממשלה לפיד והגמגומים מטעמו, חושף העיתונאי חיים לוינסון פרטים משירותו הצבאי הכולל הכשרה כשליש, הכשרה עליה לא דיבר ראש הממשלה מעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 11:09 ו בחשון התשפג

למה לא שמענו על השלישות? העיתונאי שחושף את השירות הצבאי של לפיד
יאיר לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת שירותו הצבאי של ראש הממשלה לפיד: אז איפה שירת ראש הממשלה לפיד, בתקופה האחרונה נמצא ראש הממשלה יאיר לפיד תחת מתקפה ציבורית הנוגעת לשירותו הצבאי. לפיד שסיפק לאורך השנים האחרונות מספר גרסאות נמנע בתקופה האחרונה מעיסוק בנושא ומתחמק בכל פעם שנשאל על הנושא. אבל היום (ב') מפרסם העיתונאי חיים לווינסון פרטים חדשים על שירותו הצבאי של ראש הממשלה.

טירונות 02, מש"ק שלישות וכתב - הכשרות לפיד בצבא

במסמך שהגיע אל העיתונאי מפורטות ההכשרות הצבאיות של ראש הממשלה. בין היתר מופיעים במסמך, טירונות 02 שאינה קרבית, הכשרה כמש"ק שלישות וככתב צבאי. החידוש במסמך נודע להכשרתו כשליש כשפרט זה לא הוזכר מעולם על ידי לפיד בתיאורי שירותו הצבאי.

לפיד מחוץ לבסיס תל השומר

לפיד מחוץ לבסיס תל השומר צילום: Tomer Neuberg/Flash90

החל לשרת ב-'במחנה' חצי שנה לאחר תחילת שירותו

על פי המסמך, לפיד אכן שירת בצבא שירות מלא של שלוש שנים ואף קיבל תעודה בה נכתב כי "ביצע את תפקידו באופן מיטבי". בארכיון עיתון במחנה אכן רואים כי לפיד החל את שירותו בעיתון כחצי שנה לאחר שהחל שירותו הצבאי, מה שאולי יכול להסביר את גרסאותיו כי החל לשרת בקרבי ולאחר מכן עבר לעיתון 'במחנה', אך זה בא בסתירה עם הטירונות אותה עבר, שהיא כאמור, אינה קרבית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ל'הארץ': "ראש הממשלה יאיר לפיד שירת בצה"ל שלוש שנים".