נפתלי בנט מתוודה: "נכנסתי אדם אחד ויצאתי אדם שונה"

בנאום שנשא באירוע של ארגון גשר, ראש הממשלה החליפי התייחס למערכת הבחירות ותקף את האופוזיציה: "אם הם היו עושים את הסכם הגז עם לבנון היו מהללים אותו ואומרים שהוא כמו הסכמי אברהם יצחק ויעקב יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 21:52 כד בתשרי התשפג

נפתלי בנט מתוודה: "נכנסתי אדם אחד ויצאתי אדם שונה"
צילום: שמעון מלול

ערב הגאלה לציון 50 שנות פעילות של ארגון גשר אשר התקיים הערב (ד') ב"אקספו" בתל אביב בהשתתפות נשיא המדינה,יצחק הרצוג, ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר גשר ונציבת שב"ס לשעבר (רב גונדר בדימוס) אורית אדאטו. 

בנאומו, התייחס נפתלי בנט למערכת הבחירות המתוחה ולקיטוב בחברה: "בשנה החולפת נכנסתי אדם אחד ויצאתי אדם שונה ואני יודע היום שהאתגר מספר אחד הוא המאבק בקיטוב ובשנאהב. שאר האתגרים קשים גם הם, הכלכלה, הביטחון והפשיעה אך בשונה מהם אם לא נטפל בבעיית הקיטוב אזי אנו משותקים, ואם אנו משותקים אי אפשר לעשות כלום".

אני יודע היום שהאתגר מספר אחד הוא המאבק בקיטוב ובשנאה

ראש הממשלה החליפי התבטא בחריפות כלפי הקולות באופוזיציה בעניין הסכם הגז עם לבנון: "אנו עדים לוויכוח סביב סוגיית הגז עם לבנון, אנו רוצה להגיד לכם בוודאות שאם האופוזיציה הייתה בממשלה והממשלה הייתה באופוזיציה הכל היה נראה הפוך. הממשלה ההפוכה הייתה מקיימת את הסכם הגז היא הייתה מהללת אותו וקוראת לו 'הסכם אדיר' 'הסכמי אברהם יצחק ויעקב גם יחד'. מנגד האופוזיציה הייתה תוקפת את המהלך וקוראת לו הסכם שפוגע בדמוקרטיה של ישראל".

צילום: שמעון מלול

עוד הוסיף ואמר כי "ליבת הבעיה כיום, שפעם עוד הייתה מערכת אמונות ואדם היה מצביע לפי האידיאולוגיה שלו. היום בוחרים את האידאולוגיה לפי המפלגה ולא את המפלגה לפי האידאולוגיה. צריך לדון דברים לגופו של עניין ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר, ואז אחרי ההסכם לא היו חוגגים או אבלים כי זה נעשה מתוך דיון אמיתי".

ארגון גשר אשר הוקם בתחילת שנות ה-70 על ידי הרב דני טרופר ופועל לאורך השנים לחיבור וחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים מציין היום 50 שנות פעילות. במהלך הערב העניק נשיא המדינה, יצחק הרצוג את "אות מופת גשר" על עשייה של חיבורים וגשרים בחברה הישראלית ליו"ר מוזיאון "אנו" אירינה נבזלין, ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך, והזמר, הסופר והמחזאי קובי אוז.