ניצחון לערוץ 14: יש עתיד תשלם 10,000 שקל

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את עתירת מפלגת יש עתיד להכריז על ערוץ 14 כגוף פעיל בחירות: "המחוקק לא התכוון להחיל את המגבלות הנלוות להגדרת 'גוף פעיל בבחירות' על גוף תקשורת שהוא גוף מסחרי עם כוונות רווח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 11:17 יח בתשרי התשפג

ניצחון לערוץ 14: יש עתיד תשלם 10,000 שקל
ההפגנה נגד לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את עתירת מפלגת יש עתיד, להכריז על ערוץ 14 בטלוויזיה כגוף פעיל בחירות. עמית כתב בחלטה: "לגופי התקשורת מעמד חשוב בכל הנוגע למימוש חופש הביטוי הפוליטי, במיוחד בתקופת בחירות. חופש הביטוי הפוליטי הוא חלק בלתי נפרד מקיומן של בחירות חופשיות והוגנות".

הטענה המשפטית של עמית

כזכור, מפלגת יש עתיד, בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שיגרה בשבועות האחרונים התראה לפני הגשת עתירה  ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כנגד ערוץ 14, בשל "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת בחירות".

יאיר לפיד

יאיר לפיד. נדחתה עתירת יש עתיד | צילום: Gideon Markowicz/Flash90

לטענתו של עמית, המחוקק לא התכוון להחיל את המגבלות הנלוות להגדרת 'גוף פעיל בבחירות' על גוף תקשורת שהוא גוף מסחרי עם כוונות רווח, גוף המשדר שלל תכנים לציבור בלתי מסוים ובאופן קבוע שלא בהכרח קשור למערכת בחירות לכנסת. "המחוקק החריג במודע מגדרי החוק מאמרי דעה וכתבות עיתונאיות באמצעי תקשורת והחיל אותן על מודעות בתשלום בלבד".

השופט סייג את דבריו וכתב כי המחוקק ביקש לקדם ערכים של שקיפות ופיקוח על מימון מפלגות באמצעות גופים חוץ-מפלגתיים, "אך תחם את הפגיעה הפוטנציאלית בחופש הביטוי הפוליטי וביכר עיקרון זה על פני הטלת מגבלות על אמצעי תקשורת באופן העלול להביא לסגירתו". מפלגת יש עתיד חויבה בהוצאות בסך 20,000 ש"ח, 10,000 ש"ח לערוץ 14 ו-10,000 ש"ח לליכוד.