עמית סגל על יש עתיד: "נשאר לחלק פנקס אדום עם נקודה כתומה"

בעקבות העתירה של 'יש עתיד' נגד ערוץ 14, התייחס הפרשן הפוליטי הבכיר בטורו השבועי לסוגיה וטען כי הם מצטיינים בסתימת פיות: "לא תמיד צומח מול עינינו, בולשביזם. מפלגת השלטון באמת מעוניינת לסתום את הפה למי שמעז לבקר אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 08:22 יב בתשרי התשפג

עמית סגל על יש עתיד: "נשאר לחלק פנקס אדום עם נקודה כתומה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת יש עתיד, בראשות ראש הממשלה, יאיר לפיד, שיגרה בשבוע שעבר התראה לפני הגשת עתירה  ליו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כנגד ערוץ 14, בשל "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת בחירות". עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, התייחס הבוקר (ו') בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" לסערה וטען כי המחנה הפוליטי של ראש הממשלה מצטיין בלסגור כלי תקשורת ימניים.

לפיד היה נואם בכנס חירום ברנז'אי שהזהיר מסתימת פיות

"לא תמיד צומח מול עינינו, כמעט בן לילה, בולשביזם. למקרא העתירה המופרכת של 'יש עתיד' נגד ערוץ 14 מתחדדת האמונה שמפלגת השלטון באמת מעוניינת לסתום את הפה למי שמעז לבקר אותה. הרי מכל היבט אחר מדובר באסון אלקטורלי ערב בחירות. כל ימני, או סתם תומך דמוקרטיה, לא יעלה על דעתו שראש הממשלה מבקש לסמן ערוץ טלויזיה ככלי תעמולה – ובפועל ליטול את הרישיון ולסגור אותו – בין היתר בגלל ציוצים סאטיריים ובשל שידור קטעי ארכיון מביכים של המנהיג. אם היה מוכל ההיגיון הזה על כל כלי התקשורת בישראל, היינו נותרים רק עם רצף של שירים עבריים שקטים, תחזית מזג האוויר ובני כבודי". 

"אך לפני 11 שנה, בעודו עיתונאי על מסלול ההמראה לפוליטיקה, היה לפיד נואם בכנס חירום ברנז'אי שהזהיר מסתימת פיות (העילה הייתה תיקון לחוק לשון הרע שמעולם לא אושר). המבוגרים שבינינו זוכרים שכבר היו בישראל הפגנות וכנסים בדיוק כמו הכנס הזה, והם היו נגד אבא שלי. כשהוא מונה למנכ"ל רשות השידור על־ידי ממשלת הליכוד, אני הייתי בן 16, ובכל זכרונות הנעורים שלי יש צל שנבע מכינוסים כמו זה. איני רוצה להיות חלק מהברנז'ה השמאלנית של התקשורת שגרמה וגורמת נזק למקצוע ויש לה מניה לא קטנה בסיבות שהביאו אותנו לכאן היום".

לפיד

לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

משעשע שמכולם דווקא לפיד נזעק על שימוש מפלגתי באמצעי תקשורת

"כעת, מביט לפיד במראה והנה פניו הפכו דומות לפני בני האדם שקראו אז כנגדו קריאות בוז. השבוע, בראיון ל"כיכר השבת", הסביר שלעיתון "הארץ" מותר לשמש כלי תעמולה שכן בעליו "יכול לעשות ברכושו הפרטי מה שמתחשק" – קביעה מופרכת שאין לה כל רמז בחוק. להפך: כל מטרת חוק וי-15 הייתה למנוע זרימת כסף פרטי לפוליטיקה. ראש הממשלה המאותרג ביותר מאז אולמרט נחלץ עכשיו למגר את כיסי ההתנגדות האחרונים לשלטונו".

"משעשע שמכולם דווקא לפיד נזעק על שימוש מפלגתי באמצעי תקשורת. הוא עצמו היה גוף פעיל בבחירות עוד בשבתו כאיש תקשורת. חודשים ארוכים לפני שפרש מ"אולפן שישי" כבר ידעו מקורביו לספר על רשימת השמות המלאה שתעטר לימים את מפלגתו. גם לאחר שהודיע על ריצתו לפוליטיקה, המשיך לכתוב טור בעיתון זה".

יש עתיד |

יש עתיד | צילום: Gideon Markowicz/Flash90

כחלוף עשר שנים, לפיד הפך מפא"יניק

"חברי כנסת הגישו אז נגדו את 'חוק לפיד' שנועד ליצור תקופת צינון לאנשי תקשורת. לפיד אכן הקדים עקב כך את פרישתו, ואז פרסם פוסט בפייסבוק: "יש לי רק שאלה אחת לח"כים - מה מפחיד אתכם כל כך?" מה מפחיד כל כך את לפיד עכשיו? אולי מה שהפחיד את חברי סיעתו, כשאלה תמכו בחוק נגד ישראל היום. גם אז התירוץ הקלוש היה שלא מדובר בסגירה אלא רק בקידום התחרות. בגלי צה"ל, לא מזמן, הטיהור האתני של כל דמויות הימין הבכירות נומק בשיקול דעת מערכתי".

"המחנה הפוליטי של לפיד מצטיין בניסיון לסגירת כלי תקשורת ימניים בטיעונים לגליסטיים עוד מימי ערוץ 7 ומדידות המים הטריטוריאליים. כחלוף עשר שנים, לפיד הפך מפא"יניק. רק נשאר לחלק פנקס אדום, עם נקודה כתומה".