לפיד וארדואן החליטו: ישראל וטורקיה מחזירות שגרירים וקונסולים כלליים

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז שוחח עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו על החזרת השגרירים והקונסולים הכלליים של המדינות | ראש הממשלה: "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 14:02 כ באב התשפב

לפיד וארדואן החליטו: ישראל וטורקיה מחזירות שגרירים וקונסולים כלליים
שגרירות טורקיה בישראל, צילום: Miriam Alster/FLASH90

לפני כחודשיים קיים ראש הממשלה יאיר לפיד, פגישה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו באנקרה, ברקע הודעת טורקיה כי סיכלה ניסיון איראני לחטוף ולפגוע בשגריר ישראלי לשעבר וברעייתו. בהמשך לסיכומים, אשר הושגו באותה הפגישה ובהמשך לשיחת ראש הממשלה עם נשיא טורקיה ארדואן, ולאור ההתפתחויות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה - החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא

אמש (ד'), שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים. בשיחה הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות. המהלך יוצא לדרך כארבע שנים וחצי לאחר החזרת השגריר הטורקי בעקבות צעדות השיבה בגבול רצועת עזה.

לפיד אמר כי "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם".
 
לדברי משרד ראש הממשלה, "השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה". עוד נכתב בהודעת משרד ראש הממשלה כי "שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית".