בחירות 2022

שריונים מפתיעים ברגע האחרון: כך תיראה הרשימה של סמוטריץ' ובן גביר

ראשי המפלגה המאוחדת של הציונות הדתית הגישו את רשימת המתמודדים לוועדת הבחירות המרכזית, ועד הרגע האחרון נרשמו שינויים עם שריונים חדשים | כך נדחק צבי סוכות, שזכה בפריימריז במקום ה-6, למקום ה-16

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/09/22 17:47 יח באלול התשפב

שריונים מפתיעים ברגע האחרון: כך תיראה הרשימה של סמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר מגישים את הרשימה, צילום: כיפה

פחות מיומיים נותרו עד לסגירת רשימות המפלגות לקראת הבחירות הכלליות לכנסת ה-25. משעות הצהריים היום (ד') החלו הנציגים להגיע למשכן הכנסת והגישו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, את המועמדים המתמודדים. יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיע עם שותפו, יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת איתמר בן גביר. 

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר מגישים את הרשימה צילום: ללא

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יש לנו נבחרת מנצחת, רשימה חזקה, מגוונת ואיכותית שמייצגת את כל הציבור הימני והאמוני. אנחנו הבית של הציונות הדתית על כל גווניה. הוכחנו בשנה האחרונה עמידה איתנה על עקרונותינו וערכינו, ונפעל כך גם בכנסת הקרובה ובעז"ה הפעם בקואליציה מתוך ממשלת ימין ציונית. אנחנו באים לעבוד למען עם ישראל והזהות היהודית ולחזק את ביטחון המדינה".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "בעזרת השם, הרשימה הזאת תביא לנצחון הימין. מדובר ברשימה מגוונת של אנשי מעשה שיחזירו את הכבוד למדינת ישראל ולחיילי צה"ל. הגיע הזמן שתקום ממשלת ימין אמיתית, לא רק בדיבורים, אלא במעשים".

האיחודים והשריונים שדחקו את צבי סוכות למקום לא ריאלי

צבי סוכות, שהגיע למקום השישי בפריימריז של הציונות הדתית, הוצב במקום ה-11 במסגרת האיחוד עם בן גביר, אולם לאחר שהרשימה התאחדה גם עם מפלגת נעם, הוא זז למקום ה-12. סמוטריץ' החליט לשריין את אוהד טל, מזכ"ל בני עקיבא העולמית, ולכן סוכות ירד למקום ה-14. אלא שלא די בכך, ויו"ר הרשימה החליט לקדם גם את משה סלומון שזכה במספר קולות נמוך יותר בפריימריז. על כן, לאחר כל האיחודים והשריונים, צבי סוכות, שזכה במקום ה-6 בפריימריז, הוצב לבסוף במקום ה-16. 

צבי סוכות

צבי סוכות צילום: ללא

כך תיראה רשימת הציונות הדתית בכנסת 

1. ח"כ בצלאל סמוטריץ'
2. ח"כ איתמר בן גביר
3. ח"כ אופיר סופר
4. ח"כ אורית סטרוק
5. יצחק וסרלאוף
6. ח"כ שמחה רוטמן
7. אלמוג כהן
8. ח"כ מיכל וולדיגר
9. עמיחי אליהו
10. תא"ל (במיל') צביקה פוגל
11. ח"כ אבי מעוז
12. אוהד טל
13. לימור סון הר מלך
14. סא"ל (במיל') משה סלומון
15. יצחק קרויזר
16. צבי סוכות

 

צילום: ללא