ראש המוסד: "סיכלנו אירועי טרור רגע לפני הלחיצה על ההדק"

דוד ברנע השתתף בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, וסיפר על סיכולי הטרור של המוסד: "איראן מובילה בתקופה האחרונה קמפיין חובק עולם לפגיעה ביהודים וישראלים - כל מקום וכל אמצעי כשר בראייתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 11:14 טז באלול התשפב

ראש המוסד: "סיכלנו אירועי טרור רגע לפני הלחיצה על ההדק"
ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש המוסד דוד ברנע משתתף הבוקר (ב') בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן. ברנע, שדיבר זמן קצר אחרי שאיראן חשפה מל"ט מתאבד חדש ש"תוכנן לפגוע בתל אביב וחיפה".

"איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה ביהודים"

"איראן מובילה קמפיין חובק עולם לפגיעה ביהודים", אמר ברנע והוסיף כי "עשרות פיגועים סוכלו בקפריסין, בטורקיה, בקולומביה, ובמקומות רבים נוספים". הוא שלח מסר מאיים לעבר טהרן: "הפעלת כוח נגד ישראל או ישראלים תענה בתגובה כואבת אל מול הגורמים האחראים לכך על אדמת איראן".


(ברנע בכניסה לכנס)

הוא סיפר על סיכולי הפיגועים: "בקפריסין נתפסו המחבלים עם כלי נשק. בטורקיה, בסיוע הטורקים, סיכלנו את אירועי הטרור רגע לפני הלחיצה על ההדק והצלנו חיי אדם", והוסיף: "טרור הוא אבן יסוד בתפיסת העולם של משטר האייתוללות, מרגע עלייתו", אמר ברנע. "זה משטר שדוגל באלימות כאמצעי לגיטימי. מדובר בטרור מדינתי, באישור המשטר ומימונו".

שגרירות טורקיה בישראל

שגרירות טורקיה בישראל | צילום: Miriam Alster/FLASH90

"הצגתי בארה"ב את המשמעויות של חתימה על ההסכם"

לאחר מכן התייחס ברנע לסכם הגרעין האיראני ואמר: "איראן מרחיבה את פעילותה בתחום הטרור ולא רק נגד ישראלים, שיחות הגרעין אינם גורם מרסן - להפך. פעילות הטרור מתרחבת גם לארה"ב ולאירופה, בעזות מצח נעשית פעילות לפגוע על אדמת ארצות הברית בבכירים אמריקאים. מבחינת האיראנים הם מקבלים הוכחה לכך שניתן לקיים שיח תרבותי על הסכם הגרעין ומנגד ניתן לפעול בטרור".

הוא סיפר על נסיעתו לארצות הברית: "הצגתי שם את המשמעויות של חתימה על ההסכם - ההסכם יזרים לקופה האיראנית 90 מיליון דולר בשנה הראשונה ועשרות רבות לאחר מכן. אין אף מדינה אחרת בעולם שתתקרב לגידול כל כך משמועתי בתמ"ג. איזה חלק יוקצה לטרור? להתעצמות האזורית עבור חיזבאללה בלבנון? המיליציות השיעיות בעיראק? רק לשם הדיון, נניח שרק חלק קטן מהתוספות יופנו לטרור ולטרור האזורי, כלומר מדובר במכפלות שיובילו לבניין הטרור האזורי להתעצמות באופן חסר פרופורציות".