בתקופת בחירות: הממשלה אישרה את מינויו של מני מזוז

למרות שאנחנו נמצאים בעיצומה של מערכת בכירות, שרי הממשלה אישרו לפני זמן קצר את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה למינויים ותפקידים בכירים | שקד התנגדה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/08/22 14:49 יז באב התשפב

בתקופת בחירות: הממשלה אישרה את מינויו של מני מזוז
פורש. השופט מני מזוז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים, לתקופת כהונה אחת שאורכה 8 שנים, למרות היתנגדותה של שרת הפנים איילת שקד.

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף את ההחלטה ואמר: "ממשלת השמאל מלמדת אותנו איך למשול. הם לא עוצרים באדום. מי שבעבר מנע מינויים בממשלת מעבר ימנית מתמנה היום בעצמו בממשלת מעבר שמאלנית. שקד, כהנא וסער העבירו את מדינת ישראל לידי השמאל הקיצוני".

הבקשה של איילת שקד והסירוב של נפתלי בנט

נזכיר כי שרת הפנים ביקשה מבנט כי יטיל את הווטו השמור לו במקרים כאלה וימנע את המינוי אבל מסביבת בנט נמסר כי הוא לא יתנגד. הביקורת מגיעה בעקבות המינוי הקבוע בזמן ממשלת מעבר, מינוי של לא פחות משמונה שנים. אמש (שבת) אמרה שקד: "אין וטו, אבל יש התנגדות שלי ואני בטוחה שיהיו עוד התנגדויות של עוד שרים בממשלה".

המינוי של מזוז מגיע בעקבות הצורך במינוי רמטכ"ל, לאחר אישורה של גלי בהרב מיארה למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות. לאחר האישור, יוכל שר הביטחון בני גנץ להגיש את מועמדו לרמטכ"ל ה-23 לאישור הוועדה.