בצל המאבק בהסכם הגרעין: ראש הממשלה לפיד שוחח עם ביידן

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על המשא ומתן של המעצמות בנושא הסכם הגרעין והמאמצים השונים לעצור את התקדמות איראן לעבר נשק גרעיני | "ביידן הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/22 18:25 ד באלול התשפב

בצל המאבק בהסכם הגרעין: ראש הממשלה לפיד שוחח עם ביידן
לפיד בשיחה, צילום: ללא

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח לפני זמן קצר (ד') עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. על פי הודעת משרד ראש הממשלה, לפיד וביידן שוחחו ארוכות על המשא ומתן של המעצמות בנושא הסכם הגרעין, והמאמצים השונים לעצור את התקדמות איראן לעבר נשק גרעיני.

ביידן הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על יכולותיה כנגד כל אויב ואיום, מקרוב ומרחוק

המנהיגים דנו על ההתרחשויות האחרונות ופעילות הטרור של איראן במזרח התיכון ומעבר לו. במסגרת זו, בירך לפיד את הנשיא על התקיפות האחרונות של ארה"ב בסוריה. בנוסף, הם שוחחו על קידום היחסים בין המדינות כהמשך להצהרת ירושלים, ועל חשיבות היחסים הקרובים בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב. הנשיא ביידן הדגיש את מחויבותו העמוקה לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על יכולותיה כנגד כל אויב ואיום, מקרוב ומרחוק.

מתקפה של נתניהו

כזכור, בשבוע האחרון המאבק בהסכם הגרעין גרר ביקורת נוקבת של יושב ראש האופוזיציה נתניהו. הוא נפגש עם לפיד לשיחת עדכון בנושא ואמר כי "יצאתי מודאג יותר משנכנסתי". לפיד וגנץ הגיבו למתקפות, ולפיד כתב: "אני לא מוכן להיכנס להתכתשות הזאת כי זה פוגע בביטחון ישראל. יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני. אני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בביטחון הלאומי שלנו".

גנץ אמר: " "נושאי הביטחון הלאומיים של מדינת ישראל צריכים להישמר מעל הוויכוח הפוליטי של תקופת בחירות. ניסיון הפריצה של איראן לפצצה גרעינית לא מבחין בין ממשלה כזו או אחרת. מול האיום האיראני - עלינו להישאר מאוחדים וממוקדים במטרה. בשעות כאלו, עיניהם של אזרחי ישראל נשואות להנהגה כולה - והאחריות שלנו היא לפעול ביחד, בממלכתיות, ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה".