בני גנץ מזהיר: "זה יכול להוביל ליום קרב שיכול להתפתח לכמה ימי לחימה"

שר הביטחון מקווה כי חיזבאללה יחליט לא לתקוף עם תחילת השאיבה באסדת כריש: "אני מקווה שלא נצטרך לעבור סבב או לחימה לפני הדבר הזה" | על הסכסוך הישראלי-פלשתיני: "אני חושב שצריכים להתחיל במהלכים שיצמצמו את הסכסוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/22 09:43 כה באב התשפב

בני גנץ מזהיר: "זה יכול להוביל ליום קרב שיכול להתפתח לכמה ימי לחימה"
גנץ, צילום: אלעד מלכה

בחודש ספטמבר תחל ההפקה המסחרית של אסדת 'כריש'. ארגון הטרור חיזבאללה מאיים לתקוף את ישראל אם היא תחל לשאוב מהאסדה בטענה כי "לבנון צריכה לקבל את הזכויות שלה באסדה". בראיון ל-103FM, אמר שר הביטחון, בני גנץ, כי אם חיזבאללה יחליט לתקוף - זה יכול להוביל למספר ימי לחימה.

"זה יכול להוביל לתגובה וזה יכול להוביל ליום קרב שיכול להתפתח לכמה ימי קרב. זה עלול להוביל למערכה. אנחנו חזקים, יודעים ומוכנים, לא מעוניינים בזה וחושבים שאפשר לא לעשות את זה, עניין שמדינת לבנון צריכה לקחת עליו אחריות ואני מקווה שדברים יסתדרו", אמר גנץ.

עוד הוסיף ואמר כי "ממשלת ישראל הבהירה בצורה חדה ופשוטה שמאגר כריש נמצא מדרום לאזור המחלוקת, אין עליו שום דיון. הוא יפיק כשהוא יהיה מוכן להפקה. מדינת ישראל הודיעה שהיא תגן על נכסיה וגם הודיעה שהיא מוכנה להגיע להסכמות עם ממשלת לבנון בתיווך אמריקני איך מקבלים את הטיפול במאגר צידון. אני מאמין שבהמשך יעמדו שם שתי אסדות, אחת בצד שלנו ואחת בצד שלהם ואני מקווה שלא נצטרך לעבור סבב או לחימה לפני הדבר הזה, כי זו סתם תהיה טרגדיה למדינת לבנון ואזרחיה".

גנץ: יש כפרים שהפלשתינים קוראים להם ירושלים ואפשר שם להגדיר להם בירה

שר הביטחון אמר כי צריך להגיע להסדר עם הפלשתינים ולצמצם את הסכסוך איתם. "אני חוזר ומדגיש עכשיו שירושלים היא בירתה המאוחדת של מדינת ישראל, כך היה וכך יהיה ואני לא רואה איך אנחנו מגיעים בשנים הקרובות להסדר קבוע. אני חושב שצריכים להתחיל במהלכים שיצמצמו את הסכסוך, יגדילו את המשילות של הפלשתינים, ישמרו על הביטחון שלנו ועל ביטחון הפנים שלהם, ונביא את זה למצב שבו יש איזושהי יכולת להימנע ממדינה דו לאומית שאת זה אף אחד לא רוצה", אמר שר הביטחון.

עוד הוסיף ואמר כי "יש אנשים שיגידו בצדק שיש כפרים מזרחיים שהפלשתינים קוראים להם ירושלים והם לא במעטפת המטרופולינית של ירושלים ואפשר שם להגדיר להם בירה, אלה דברים של דיוני קצה הדרך. מה המהות? ירושלים כמו שאנחנו מכירים אותה, היא מאוחדת, כך הייתה, כך תהיה".

על סוגיית שחרור הבכיר בג'יהאד האסאלמי אמר כי "אין לנו מחויבות לשחרר. יש פה שיקולים ביטחוניים מהותיים. אנחנו לא עוצרים אנשים בשל דעותיהם הפוליטיות, אנחנו עוצרים אנשים בשל פעילותם החבלנית-ביטחונית. אנחנו בוודאי חייבים להגן על אנשינו ואני מניח שהנושא הזה יקבל פתרון".