ההתיישבות הצעירה: לא נצביע למפלגה שלא תתחייב מראש להסדרה

ראשי פורום ההתיישבות הצעירה התכנסו במצפה כרמים ואישרו את היציאה לקמפיין שידרוש מכל חברי המחנה הלאומי לא להקים ממשלה ללא הסדרת הישובים בהסכמים הקואליציוניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/22 21:23 כד באב התשפב

ההתיישבות הצעירה: לא נצביע למפלגה שלא תתחייב מראש להסדרה
צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

ערב הבחירות לכנסת ה-25 התכנסו הערב (א') ראשי היישובים מפורום ההתיישבות הצעירה והציגו את קו הפעולה בחודשים הקרובים עד לאחר הבחירות והמו"מ על הרכבת הממשלה וההסכמים הקואליציונים. ראשי הפורום התכנסו במצפה כרמים ואישרו יציאה לקמפיין שידרוש מכל חברי המחנה הלאומי לא להקים ממשלה ללא הסדרת הישובים בהסכמים הקואליציוניים.

ראשי הפורום בחרו לקיים את הכינוס ביישוב מצפה כרמים אשר אך לפני מספר שבועות הוכשר סופית ע״י בג"ץ תוך קביעה ברורה כי למדינת ישראל יש אחריות לכל תושבי ההתיישבות הצעירה שנשלחו על ידה להתיישב ברחבי הארץ. 

ראשי הפורום

ראשי הפורום צילום: דוד וייל

התחייבות להסדרת ההתיישבות בהסכמים הקואליציוניים

חברי הפורום וראשי היישובים גיבשו במהלך הערב את עיקרי קמפיין הקרוב בו ידרשו כאמור ממועמדי הרשימות מהמחנה הלאומי לחתום ולהתחייב כי לא תוקם ממשלה ללא הסדרת ההתיישבות הצעירה. בנוסף לכך ידרשו ראשי המפלגות לחתום כי יעגנו בהסכמים שוויון זכויות מלא למתיישבים, קבלת תשתיות בסיסיות של חשמל, מים ותקשורת, קבלת מרכיבי ביטחון חיוניים וקידום הליכי הסדרה מהירה של ההתיישבות. 

ראשי היישובים הסמיכו את ראשי הפורום לגבש ולנסח את קווי היסוד והסעיפים המשפטים אותם ידרשו להכניס בהסכמים הקואליציוניים.

דיון נוסף בסוגייה. היישוב מצפה כרמים

דיון נוסף בסוגייה. היישוב מצפה כרמים צילום: מצפה כרמים

דרישה מכל ח"כ להגיע לגבעת הראל ולחתום על ההתחייבות

אוריה לוברבום מראשי הפורום אמר: "מי שלא מתחייב לשים את הפתרון וההסדרה של היישובים הצעירים ראשון ובכל הסכם קואלציוני לא יכול להחשיב עצמו מפלגה ציונית לאומית ולבוחר מהמחנה הלאומי אין מה להצביע למפלגה שכזו. נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה יכול לקרות במיידי צריך רק לרצות ולבצע".

עטרה רפפורט כהן מראשי הפורום הוסיפה: "הדרישה שלנו מכל חבר כנסת המחשיב עצמו כחלק מהמחנה הלאומי להגיע באופן פיזי לגבעת הראל באתר ההחתמה ולהתחייב בפה מלא כי לא יכנס לממשלה אשר לא תכניס בהסכמים הקואליציונים את הסדרת ההתיישבות הצעירה".