מנכ"ל הציונות הדתית תוקף את בן גביר: "חותר לפיצוץ"

לאחר המתווה לאיחוד שהציג אמש הציע יו"ר הציונות הדתית את משה סעדה כמועמד מוסכם לשריון במקום השביעי | בן גביר בתגובה הציע מועמד מסורתי מהפריפריה | מנכ"ל הציונות הדתית: בן גביר חותר לפיצוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 22:38 ה באב התשפב

מנכ"ל הציונות הדתית תוקף את בן גביר: "חותר לפיצוץ"
צילום: פלאש 90

המגעים בין סמוטריץ' לבן גביר עלו על שרטון: לאחר שאמש הציע סמוטריץ' לבן גביר, בשידור חי בחדשות 12 מתווה לאחדות במסגרתו תקבל עוצמה יהודית כמחצית מהמקומות ברשימה המאוחדת והציע כי במקום השביעי ישוריין מועמד מוסכם, היום (ג') הציעו שני ראשי המפלגות מועמדים שיאיישו את המקום השביעי ונראה שחוסר ההסכמה ביניהם והוויכוח בשאלת זהות המועמד מובילה את הצדדים למבוי סתום. 

הערב פנה מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד לחה"כ בן גביר דרך הטוויטר והאשים אותו בחתירה לפיצוץ: "‏הנחנו שלשום הצעה הוגנת עם ויתורים גדולים מצידנו. אתמול פרסמת שהסכמת להצעה שדברה על 7 כמועמד מוסכם שיכול להביא מנדטים לרשימה. עכשיו אתה חוזר בך ומתעקש שגם מקום 7 שייך לעצמה יהודית לפעיל השטח שלך מהדרום. לא הגזמת? זה נראה שאתה חותר לפיצוץ במקום לאחדות" וסיכם: "חבל".

בתגובה לדברים האשים מנכ"ל עצמה יהודית יצחק וסרלאוף כי מפלגת הציונות הדתית חזרה בה מההצעה שהוצעה בשידור חי וכתב: יהודה ידידי, הנחתם בערוץ 12 הצעה ל-5 מקומות בעשירייה הראשונה, ואז חזרתם בכם ואתם רוצים להכתיב לנו מועמד מוחלט שלכם במקום שלנו". וסרלאוף המשיך וטען להתנשאות וכתב: "תושבי הפריפריה הם בעינכם אוויר? ההתנשאות שלכם נוראית. חבל שאתם מובילים בכח לפילוג".

 

המועמד ה"קלאסי" של סמוטריץ' מול המועמד ה"אותנטי" של בן גביר

כבר שבועות שיו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שמפלגתו צפויה לצאת לפריימריז עוד כשלושה שבועות מנהל משא ומתן עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר על המקומות שכל אחד יקבל ברשימה המאוחדת. מאז אמש נראה כי הקרב מתמקד בזהות המועמד שישוריין במקום השביעי, והריאלי לפי הסקרים הנוכחיים. כל אחד רוצה להציב איש משלו, כאשר לפי הצעת סמוטריץ' נדרשת הסכמת שני הצדדים.

עוצמה יהודית חשפה הערב (ג') את הנציג השלישי ברשימה לכנסת, אחרי בן גביר, ומנכ"ל עוצמה יהודית יצחק וסרלאוף הציעו במפלגה את אלמוג כהן, מקים 'הוועד להצלת הנגב' וממקימי 'סיירת בראל'. ח"כ בן גביר אמר על כהן כי: "אלמוג הוא הנציג האותנטי של הפריפריה הישראלית מסורתית. איש אכפתי, פטריוט ישראלי ולוחם לשעבר ביחידת המסתערבים". כהן עצמו אמר: "אני מצטרף לבשורה החדשה שמביא ח"כ איתמר בן גביר לציבוריות הישראלית, בשורה של עמידה על כבודה של מדינת ישראל, ביטחון אזרחי המדינה, ומשילות ללא פשרות".

בן גביר.

בן גביר. צילום: Olivier Fitousi/Flash90

"סעדה סרב סירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת של הפרקליטות והמשטרה"

בעוד בן גביר מקדם את כהן, סמוטריץ' הציע את סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה כמועמד המוסכם ואמר כי הוא: "איש ערכי שסירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת במשטרה ובפרקליטות". סמוטריץ אמר הערב כי הוא קיבל פניות רבות בבקשה להציב את סעדה ברשימה והוסיף: "משה סעדה, שגדל במשפחה שורשית בבית שאן ובמושב רמות מאיר, הצטיין בעבודה המשפטית במח״ש וסירב לעמוד מנגד כשראה את ההתנהלות המושחתת של הפרקליטות והמשטרה".

משה סעדה

משה סעדה צילום: יוסי זליגר