לקראת חתימה: בן גביר הסכים להצעת סמוטריץ'

הצעת סמוטריץ': הנהגה משותפת עם בן גביר ומקומות 2, 5, 7, 9, ו10 יוקצו לעוצמה יהודית כשבמקום השביעי יוצב מועמד מוסכם | בן גביר בירך על האיחוד: "במקום השביעי איש ערכי-מסורתי-מהפריפריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 20:16 ד באב התשפב

לקראת חתימה: בן גביר הסכים להצעת סמוטריץ'
צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' העביר הערב (ב') לחדשות 12 הצעה לאיחוד בין מפלגתו ובין מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר. בן גביר הסכים להצעה ומסר בשידור חי: "מזמין את סמוטריץ לחתום עוד הערב". ההצעה מגיעה לאחר שבועות ארוכים שבהם המו"מ בין השניים ידע עליות ומורדות, בעיקר על רקע חוסר הסכמה באשר לגודל ה"נדוניה" האלקטורלית שמביא עמו בן גביר.

על פי הצעתו של סמוטריץ' המפלגות ירוצו ברשימה אחת, בהנהגה משותפת ומקומות 2, 5, 9, ו-10 יוקצו לעוצמה יהודית. עוד על פי הדיווח, סמוטריץ' דרש כי המקום השביעי יהיה מועמד מוסכם.

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ' לאחר הבחירות האחרונות צילום: Sraya Diamant/Flash90

בן גביר דורש: "במקום השביעי - איש ערכי מסורתי מהפריפריה"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קיבל את ההצעה בשידור חי, בירך על האחדות המסתמנת ומסר: "אין לי ספק שלח"כ סמוטריץ' לא תהיה התנגדות להציב במקום השביעי את המועמד של עוצמה יהודית שהוא איש ערכי-מסורתי-מהפריפריה, ולכן אסכים להצעה החדשה שהובאה לפניי לראשונה באמצעות חדשות 12". עוד הוסיף בן גביר: "למען ניצחון הימין - אני קורא לבצלאל, בוא נחתום הערב".

הציונות הדתית: "זה הזמן לחתום ולהביא 61 מנדטים"

גורמים במפלגת ״הציונות הדתית״ אמרו על המו״מ עם בן גביר כי הוצעה לו הצעה נדיבה מאוד ופירטו: "בימים האחרונים התקיים מו״מ אינטנסיבי שכלל מספר פגישות בין סמוטריץ׳ ובן גביר במטרה להגיע להסכם מהיר על ריצה משותפת. במהלך השיחות הוצעה לבן גביר הצעה מרחיקת לכת למתן 5 מקומות בעשירייה הראשונה, כולל הנהגה משותפת כשבמקום השביעי יוצב מועמד מוסכם. בן גביר טרם השיב להצעה. זה הזמן לחתום ולהביא 61 מנדטים".

הבית היהודי: "בן גביר הוכתר רשמית כמוביל מפלגת הציונות הדתית צריכה להחליט לאן פניה"

ממפלגת הבית היהודי-מפד"ל נמסר כי מדובר באיחוד "המפלגות החרד"ליות" והוסיפו: "הערב הובהר כי איתמר בן גביר הוכתר רשמית למוביל מפלגת הציונות הדתית על מלא. הציונות הדתית צריכה להחליט לאן פניה. מפלגת הבית היהודי-מפד"ל מתחייבת להמשיך בדרכה של הציונות דתית שנמשכת למעלה ממאה שנים".