חוזר בו: יונתן אוריך לא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד

לאחר שנראה היה כי הדובר הסרוג של ראש הממשלה לשעבר יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה בסביבתו מבהירים כי לא יתמודד וישאר בתפקיד דובר התנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 19:37 ד באב התשפב

חוזר בו: יונתן אוריך לא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד
יונתן אוריך, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בשבוע שעבר דווח כי יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושל תנועת הליכוד, יתמודד על מקום ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, הערב (ב') מדווחים בסביבתו של אוריך כי החליט שלא להתמודד. כזכור, דוברו של ראש הממשלה לשעבר תכנן להתמודד על המקום ה-41 של הליכוד לכנסת, המשוריין לנציג מחוז תל אביב. אוריך היה צפוי להתמודד מול דוד לניאדו, הנחשב למקורבו של דוד ביתן, אולם על פי כל הסקרים מדובר ממילא במקום לא ריאלי.  

אוריך למד בבית הספר הממלכתי דתי "בר-אילן" בכפר סבא ובישיבת הר עציון. לאחר מכן התגייס לדובר צה"ל ושימש כעורך אתר צה"ל. תוך כדי השירות הצבאי שימש כעורך אתר כיפה תחת שם העט אורי פולק. בגיל 26 הוא מונה לדוברו של נתניהו ותנועת הליכוד, זאת לבקשת טופז לוק, יועץ הניו מדיה של נתניהו עמו שירת אוריך בדובר צה"ל.

יונתן אוריך.

יונתן אוריך. צילום: פלאש 90

חיפוש לא חוקי נערך במכשיר הטלפון שלו בעת שנחשד בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר

בחודש אוקטובר 2019 נחקר באזהרה בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר. במהלך החקירה, ביצעה המשטרה חיפוש לא חוקי במכשירי הטלפון של אוריך, טופז לוק ובועז גולן. בינואר 2022 פסק בית המשפט העליון בהרכב מורחב של תשעה שופטים שהמשטרה יכולה לערוך חיפוש בטלפונים סלולריים ובמחשבים של חשודים גם כשהחיפוש החל ללא צו.