הדובר הסרוג של נתניהו יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת

הדובר הסרוג של ראש הממשלה לשעבר ויושב ראש האופוזיציה יתמודד על המקום ה-41 השמור לנציג מחוז תל אביב ברשימת הליכוד לכנסת | בעבר נחקר באזהרה בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 20:26 כז בתמוז התשפב

הדובר הסרוג של נתניהו יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת
יונתן אוריך. , צילום: פלאש 90

יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושל תנועת הליכוד, יתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה. אוריך יתמודד על המקום ה-41 המשוריין לנציג מחוז תל אביב ומולו יתמודד דוד לניאדו שנחשב למועמדו ומקורבו של ח"כ דוד ביטן.

אוריך למד בבית הספר הממלכתי דתי "בר-אילן" בכפר סבא ובישיבת הר עציון. לאחר מכן התגייס לדובר צה"ל ושימש כעורך אתר צה"ל. תוך כדי השירות הצבאי שימש כעורך אתר כיפה תחת שם העט אורי פולק. בגיל 26 הוא מונה לדוברו של נתניהו ותנועת הליכוד, זאת לבקשת טופז לוק, יועץ הניו מדיה של נתניהו עמו שירת אוריך בדובר צה"ל.

טופז לוק ונתניהו

טופז לוק ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חיפוש לא חוקי נערך במכשיר הטלפון שלו בעת שנחשד בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר

בחודש אוקטובר 2019 נחקר באזהרה בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר. במהלך החקירה, ביצעה המשטרה חיפוש לא חוקי במכשירי הטלפון של אוריך, טופז לוק ובועז גולן. בינואר 2022 פסק בית המשפט העליון בהרכב מורחב של תשעה שופטים שהמשטרה יכולה לערוך חיפוש בטלפונים סלולריים ובמחשבים של חשודים גם כשהחיפוש החל ללא צו.