הליכוד: "הם יעשו זאת שוב", רוח ציונית: "די לשנאה"

יממה אחרי האיחוד בין ימינה לדרך ארץ, הליכוד יוצא בהתקפה ראשונה נגד המפלגה החדשה: "שקד והנדל כבר העבירו קולות מהימין לשמאל" | רוח ציונית: "הליכוד רוצה להקים ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 19:54 כט בתמוז התשפב

הליכוד: "הם יעשו זאת שוב", רוח ציונית: "די לשנאה"
נתניהו ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים איילת שקד חתמה אתמול (ד') על איחוד מפלגות עם שר התקשורת יועז הנדל, והשניים ירוצו יחד במפלגת "רוח ציונית" בבחירות הקרובות. המתקפות נגד המפלגה החדשה לא איחרו לבוא, והיום (ה') מפלגת הליכוד יוצאת למתקפה ראשונה נגד רוח ציונית. 

מהודעה שפורסמה מטעם הליכוד ברשתות החברתיות נכתב כי "שקד והנדל כבר העבירו קולות מהימין לשמאל והם יושבים גם ברגע זה בממשלה עם מרצ והאחים המוסלמים. הם יעשו זאת שוב. אל תגידו שלא הזהרנו".

מפלגת רוח ציונית לא נשארה חייבת, וטענה נגד הליכוד שהם ממשיכים בפילוג העם ולכאוס הפוליטי. "די לשנאה, זמן לאהבת ישראל! הליכוד רוצה להקים ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם, תעמיק את הפילוג ולא תתרום דבר ליציבות השלטונית", נכתב בהודעה, "רק הצבעה לרוח ציונית תבטיח ממשלת אחדות ציונית, רחבה ויציבה שתאחד את העם ותחלץ את ישראל מהסחרור".

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: אריאל זנדברג

דוד ביטן: אלו התנאים כדי שנקבל את איילת שקד בחזרה

בראיון לדוד בן בסט בתכנית "הנבחרים" ברדיוס 100FM, אמר חבר הכנסת דוד ביטן כי הוא לא פוסל את המפלגה החדשה אבל היא תצטרך להצהיר שהיא מוכנה לשבת עם נתניהו. "אני אמרתי כל הזמן, שני תנאים יש לי לאיילת שקד: שהיא צריכה להצהיר שהיא בעד נתניהו, היא לא אמרה את זה, היא אמרה אני לא פוסלת את נתניהו, יש הבדל בין שני הדברים", אמר ביטן.

ביטן גם ציין את הבעיה שחלק מחברי רשימת ימינה מתנגדים לישיבה תחת נתניהו. "דבר שני, אם היא תעבור את הארבעה מנדטים ברור שידברו איתה, אבל אני אומר לך, בגלל הרכב הרשימה שלה יש לנו בעיה, אני לא חושב שהנדל והאוזר יסכימו לחבור לנתניהו", ציין חבר הכנסת מהליכוד.