זה השם של המפלגה החדשה של שקד והנדל

בטקס חגיגי משיקים הערב איילת שקד ויועז הנדל את מפלגת "רוח ציונית", הגלגול הנוכחי של מפלגת ימינה, בשיתוף עם סיעת דרך ארץ אחרי משא ומתן קשוח | כרגע הסקרים לא מחמיאים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 27/07/22 19:41 כח בתמוז התשפב

זה השם של המפלגה החדשה של שקד והנדל
הנדל ושקד, צילום: אריאל זנדברג

אחרי שהסכימו לרוץ ביחד, הערב (ד') ישיקו בטקס חגיגי יועז הנדל ושרת הפנים, איילת שקד את מפלגת "רוח ציונית" שהיא גלגול חדש של מפלגת ימינה. אמש דווח כי המשא ומתן של ימינה ודרך ארץ נמסר כי הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים והצדדים קרובים לחתימה והצוותים קבעו להיפגש בהמשך היום. משקד והנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל". הצהרה של השניים צפויה הערב.

המשא ומן בין השניים היה בעיקר סביב מיקומים ומימון, ולא על אידיאולוגיה. אמש דווח כי הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים והצדדים קרובים לחתימה והצוותים קבעו להיפגש בהמשך היום. משקד והנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל". הצהרה של השניים צפויה הערב.

בימינה לא היו מרוצים מהדרישה של הנדל ומציינים כי לימינה יתרון נוסף והוא 7 יחידות המימון שניתנות למפלגות, בעוד שלהנדל יש יחידת מימון אחת בלבד. גורמים במפלגה מתחו ביקורת על ההצעה של הנדל בטענה שלא ייתכן שהאוזר שנכנס לכנסת באמצעות החוק הנורווגי, ידחוק אחורה חברי כנסת מסיעת ימינה.