ראש מח"ש לשעבר נותן גיבוי לסעדה: "רוב הדברים נכונים"

ערן שנדר, ראש מח"ש לשעבר ופרקליט מדינה בראיון חד פעמי מגבה באופן חלקי את משה סעדה, כאשר הוא מאשר שאכן היו הרבה דברים בעייתים בהתנהלות המפכ"ל, אך לא מסכים עם את הקישור שעושה סעדה לתיקי נתניהו

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/07/22 18:40 כז בתמוז התשפב

ראש מח"ש לשעבר נותן גיבוי לסעדה: "רוב הדברים נכונים"
משה סעדה, צילום: יוסי זליגר

משה סעדה מקבל גיבוי מפתיע מראש מח"ש לשעבר ופרקליט המדינה ערן שנדר, שאומר לחדשות 12 על דבריו של סעדה על היחס של המפכ"ל לשעבר אלשיך למח"ש כי: "רוב הדברים שלו נכונים". סעדה היה המתמחה של שנדר, ובראיון הוא מעיד כי "הוא היה מתמחה מצוין. חלק לא מבוטל מהדברים שהוא אמר הם אמת. הוא מדבר על תקופה שבה המפכ"ל היה רוני אלשיך, שי ניצן היה פרקליט המדינה ואוזנו של פרקליט המדינה הייתה כרויה יותר לדבריו של המפכ"ל מאשר לדבריה של מח"ש".

נזכיר כי אמש (ב') שודר החלק הראשון בראיון עם משה סעדה, בכיר לשעבר במח"ש בכתבה, שהערב (ג') שודר החלק הראשון שלה, חושף סעדה את התנהלותו של המפכ"ל דאז רוני אלשיך, את דרכו של פרקליט המדינה דאז שי ניצן והתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט. בחלק ששודר הוא דיבר בעיקר על ניצן ואלשיך.

"יש נסיון לצרוב לנו בתודעה שהבעיות קשורות לתיקי נתניהו"

שנדר מסרב לקישור שעשה סעדה לתיקי נתניהו: "מכאן לעשות את הקפיצה לתיקי נתניהו זה איזשהו ניסיון, אגב הפרק האחרון של 'מנאייכ', לצרוב לנו בתודעה שבעיות שהיו במח"ש, פרקליטות, משטרה, קשורים לתיקי נתניהו - ולא היא".

בין היתר אמר סעדה על שי ניצן: "שי ניצן הוא חכם וחריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"נ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה הוא איש שהאמת לא נר לרגליו זה איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין", ועל אלשיך: "אלשיך הגיע מהשב"כ, הוא ראה במח"ש ארגון עוין, זה לא אני אומר, את זה הוא אמר את זה. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש והנורמות שאני מדבר עליהן זה כולל לאיים, לסכל, ליירט, לשקר ולשבש".