בגיל 101: קורט רוטשילד הלך לעולמו

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו פעיל העלייה והציונות קורט רוטשילד והוא בן 101 | "זוהי זכות מיוחדת להתהלך ברחובות ירושלים. זה בלתי יאמן כיצד הצלחנו לבנות מדינה בצורה כה ראויה לציון", אמר בטקס לפני כארבע שנים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/07/22 22:39 יח בתמוז התשפב

בגיל 101: קורט רוטשילד הלך לעולמו
קורט רוטשילד, צילום: ישיבת הכותל

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו גרשון (קורט) רוטשילד והוא בן 101. רוטשילד הוא לשעבר נשיא הפדרציה הציונית בקנדה וכן יו"ר חבר המנהלים ונשיא משותף של מרכז עולמי – מזרחי העולמי.  כמו כן, הוא חבר בחבר המנהלים של איחוד הקהילות היהודיות בטורונטו, המגבית המאוחדת לישראל (UIA) של טורונטו, אוניברסיטת ישיבה, אוניברסיטת בר אילן ובית החולים שערי צדק.

רוטשילד, מהנדס במקצועו, הקים חברה קבלנית גדולה הפועלת ברחבי קנדה. מר רוטשילד משמש כחבר בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית משנת 1998. מאז אוקטובר 2017 הוא מכהן כחבר כבוד. לפני כשלוש שנים קיבל רוטשילד 'סיכת עולה' בטקס עם מאות צעירים, להם אמר: "אתם צעירים. אני נולדתי לפני כמעט 80 שנה... תיקון, לפני כמעט 98 שנה. עשיתי טעות קטנה... ואולצנו לעזוב את גרמניה, היכן שנולדתי, תחילה לאנגליה, אחר כך לקנדה, ואחרי 75 שנה בקנדה, עלינו ארצה, אשתי ואני".

"יש לנו כאן ילדים, נכדים, נינים, ואנו שמחים כל יום על כך שעשינו את הבחירה הזאת. אני מאחל לכם ומקווה בשבילכם שאף פעם לא תצטערו על כך שעליתם ושתהיו שבעי רצון על כך שכולכם כאן", הוסיף. "אכן ישראל היא מרכז העולם, מדינה קטנה, מוקפת מכל הצדדים, כל יום בחדשות. זוהי זכות מיוחדת להתהלך ברחובות ירושלים. זה בלתי יאמן כיצד אנו - מאוימים על ידי איראן, סוריה, הפלסטינים - הצלחנו לבנות מדינה, בצורה כה ראויה לציון. אנו מזכירים את הארץ כל יום בתפילותינו ומציינים כי היא שלנו, אבל עלינו לעבוד בשביל זה, זה לא מגיע בחינם, זה מגיע באמצעות מאמץ... העם היהודי שאיבד בימי חיי כמעט שישה מיליון, גברים, נשים וילדים, ימשיך להתקיים רק אם נעבוד בשביל זה, אם נסייע בבניית המדינה הזאת, אם נהיה נאמנים אחד לשני ולמדינה הזאת".

הלווייתו תיערך מחר (ב') בשעה 13:00 בצהריים בהר המנוחות בירושלים.