בגיל 97: קורט רוטשילד קיבל 'סיכת עולה' וריגש את העולים הצעירים

רוטשילד בן 97, עלה ארצה לפני מספר שנים מקנדה, קיבל לראשונה בחייו 'סיכת עולה' בטקס עם מאות צעירים שעלו ארצה לאחרונה "מקווה בשבילכם שאף פעם לא תצטערו על כך שעליתם לארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/18 15:00 ו בכסלו התשעט

בגיל 97: קורט רוטשילד קיבל 'סיכת עולה' וריגש את העולים הצעירים
צילום: שמעון אוחנה

קורט רוטשילד, בן 97, עלה ארצה לפני מספר שנים מקנדה, בסוף השבוע הוא קיבל לראשונה בחייו 'סיכת עולה' בטקס עם מאות צעירים, בוגרי תנועת בני עקיבא העולמית, שעלו ארצה לאחרונה. בתגובה קורט ריגש את המשתתפים בנאום מעורר השראה על המניע שלו ושל אשתו אדית לבצע עלייה בגילם, "זהו שילוב, של הרצון שלנו להיות פה, כדי להזדהות עם עמנו ועם מדינתנו, ולסיים את חיינו, בשלב מסוים, כאן בישראל. אבל עבורכם החיים רק החלו. לכן אני רוצה לברך אתכם על ה'אידיאליזם' שלכם ועל המניעים בגינם בחרתם לעלות ארצה".

"אתם צעירים. אני נולדתי לפני כמעט 80 שנה... תיקון, לפני כמעט 98 שנה. עשיתי טעות קטנה... ואולצנו לעזוב את גרמניה, היכן שנולדתי, תחילה לאנגליה, אחר כך לקנדה, ואחרי 75 שנה בקנדה, עלינו ארצה, אשתי ואני" שיתף קורט בהיסטוריה המשפחתית שלו. "יש לנו כאן ילדים, נכדים, נינים, ואנו שמחים כל יום על כך שעשינו את הבחירה הזאת. אני מאחל לכם ומקווה בשבילכם שאף פעם לא תצטערו על כך שעליתם ושתהיו שבעי רצון על כך שכולכם כאן".

הענקת הסיכה לרוטשילד

הענקת הסיכה לרוטשילדצילום: שמעון אוחנה

"אכן ישראל היא מרכז העולם, מדינה קטנה, מוקפת מכל הצדדים, כל יום בחדשות. זוהי זכות מיוחדת להתהלך ברחובות ירושלים. זה בלתי יאמן כיצד אנו - מאוימים על ידי איראן, סוריה, הפלסטינים - הצלחנו לבנות מדינה, בצורה כה ראויה לציון. אנו מזכירים את הארץ כל יום בתפילותינו ומציינים כי היא שלנו, אבל עלינו לעבוד בשביל זה, זה לא מגיע בחינם, זה מגיע באמצעות מאמץ... העם היהודי שאיבד בימי חיי כמעט שישה מיליון, גברים, נשים וילדים, ימשיך להתקיים רק אם נעבוד בשביל זה, אם נסייע בבניית המדינה הזאת, אם נהיה נאמנים אחד לשני ולמדינה הזאת".

הטקס נערך במסגרת מסיבת יום העלייה של מחלקת הבוגרים בתנועת בני עקיבא העולמית, בניהולו של אריאל צ'סנר, ובשיתוף פעולה עם wework ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים. באירוע נערכה הופעה של הזמר אבי גאנז, מתמודד העונה הרביעית של 'דה ווייס'. רועי אביקסיס, מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, מציין כי "קורט ריגש את כולנו. הוא הראה לנו שעלייה היא לא הסוף, עלייה היא רק ההתחלה, של עבודה קשה המוטלת על כתפי כל עולה ועולה, למצוא את דרכו בבניין הארץ הזאת, שהולך ונמשך, גם בימינו".