הפרשן הבכיר חושף: מתן כהנא במגעים עם ישראל ביתנו, בלשכתו מכחישים

סגן השר מתן כהנא בדרך לבית פוליטי חדש, אחרי ספוקלציות רבות ושמות של מפלגות שעלו באוויר אחרי התפרקות ימינה. הפרשן הבכיר בחדשות 12 מדווח "מתן כהנא בדרך לישראל ביתנו". בלשכת כהנא מכחישים את הדיווח

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/22 14:05 יד בתמוז התשפב

הפרשן הבכיר חושף: מתן כהנא במגעים עם ישראל ביתנו, בלשכתו מכחישים
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלעומתיות לציבור החרדי משתלמת?: על פי דיווח של הפרשן אמנון אברמוביץ' סגן שר הדתות מתן כהנא בוחן אפשרות להצטרף למפלגתו של ליברמן "ישראל ביתנו". כהנא עדיין חבר ברשימת ימינה היה נאמנו של בנט עד שפרש, כעת, לאור הסקרים האחרונים בהם ניראה כי ימינה נחלשת בסקרים ויורדת מתחת לאחוז החסימה, סגן השר מחפש לעצמו בית  פוליטי חדש, כאשר במפלגת ישראל ביתנו מצפים להתרומם מעל מספר המנדטים הקבוע שלה, ומנסים להשיג עוד קולות הפעם מקרב המגזר הציוני דתי בשאיפה שצירופו של מתן כהנא הסרוג יועיל לעניין.  

כהנא: "אם הייתי רוצה ממשלת ימין צרה בראשותו של נתניהו – היא הייתה קמה כבר לפני שלושה שבועות"

כזכור, בחודש האחרון התבטא כהנא מספר פעמים נגד ממשלת בראשות נתניהו כאשר בהקלטה שהגיעה לידי "חדשות כיפה" נשמע כהנא אומר לפעילים: "נתניהו נמצא במקום מסוכן למדינת ישראל, מוביל אותנו לשיסוי ופילוג נוראיים. צריכים לעשות הכל כדי שהוא לא יחזור לכיסא ראש הממשלה", והבוקר (ד') אמר סגן השר בראיון לגל"צ "אני מוכן לשבת אך ורק בממשלת אחדות רחבה, אני לא עסוק עכשיו במי יעמוד בראש הממשלה הזו. אם הייתי רוצה ממשלת ימין צרה בראשותו של נתניהו – היא הייתה קמה כבר לפני שלושה שבועות". 

ליברמן נגד החרדים

ליברמן נגד החרדים צילום: Flash90

חבר הכנסת בוסו: ״מבחינתנו מתן כהנא וגלעד קריב באותו קו בנושא היהדות"

בנוסף, ההתנגדות של החרדים לכהנא אחרי הרפורמות שהעביר במשרד לשירותי דת, יחד עם שותפיו לקואליציה ממפלגת ישראל ביתנו שגם היא "נהנית" מהתנגדות גורפת אליה בקרב החרדים עלול להיות גורם שיקרב בין הצדדים. סגן השר כהנא כבר סומן על ידי החרדים והם מבחינתם מחרימים אותו, כאשר בתחילת השבוע חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר בראיון לקול ברמה: ״מבחינתנו מתן כהנא וגלעד קריב באותו קו בנושא היהדות. הוא הוכיח את זה בשנה האחרונה שפגע בכל קודשי היהדות. מפלגה שתקח אותו לשורותיה תהיה לה בעיה איתנו בדיוק כמו עם גלעד קריב".

ח"כ יעקב אשר: 'לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו"

ח"כ יעקב אשר הגיב  על המגעים בין מתן כהנא לאיווט ליברמן: "טוב שמתן כהנא מצא סוף סוף את מקומו הטבעי, ''לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו".

צפו בסרטון של תנועת ש"ס נגד ליברמן 

לשכת כהנא: אין מגעים, פייק ניוז

בלשכת כהנא מכחישים את הדיווח "אין שום מגעים בין כהנא לישראל ביתנו. כהנא וליברמן לא נפגשו, ולא איש מטעמם. בעידן הפייק ניוז, לא נתייחס לכל ספקולציה.