האקדמיה ללשון יוצאת לקרב: "אפשר לנצח גם בעברית"

לאחר שנודע כי המועמד והשיר הבא שייצגו את ישראל באירוויזיון לא יבחרו בתוכנית טלוויזיה, האקדמיה ללשון יוצאת בקמפיין למען בחירת שיר בעברית: "לא חייבים לרעות בשדות זרים כדי לנצח באירוויזיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 12:11 ל בסיון התשפב

האקדמיה ללשון יוצאת לקרב: "אפשר לנצח גם בעברית"
האירוויזיון בישראל, צילום: כאן

תחרות האירוויזיון מושכת תשומת לב רבה בישראל, שזכתה כבר ארבע פעמים בתחרות היוקרתית. הזכייה האחרונה הייתה של נטע ברזילי עם השיר Toy, שיר בשפה האנגלית. לפי פרסום בתחילת החודש, תהליך בחירת הזמר והשיר כבר לא יתקיימו על מסכי הטלוויזיה אלא בוועדה של תאגיד השידור, ולקראת הבחירה האקדמיה ללשון יוצאת בקמפיין למען בחירת שיר בעברית.

האקדמיה ללשון בקמפיין: "אפשר לנצח גם בעברית"

בפוסט ברשתות החברתית כתבו באקדמיה ללשון: "כדאי לדעת שמשנת 2015 כל השירים ששלחה ישראל לתחרות הזמר האירופית היו בשפה האנגלית והכילו לכל היותר מילים או משפטים קצרצרים בעברית. לפני שתגידו בנחרצות "אם אנחנו רוצים לנצח בתחרות אין ברירה אלא לשלוח שיר באנגלית"... ‍‍‍‍‍‍‍הינה שתי עובדות שכדאי שתדעו".

 

ולעובדות: "אומנם בשנת 2018 קטפה נטע ברזילי את המקום הראשון עם השיר 'Toy', אבל חוץ מן השיר הזה שאר השירים הישראליים שזכו באירוויזיון – 'דיווה', 'הללויה' ו'אבניבי' – היו בשפה העברית". ולעובדה השנייה: "בשש התחרויות האחרונות שנערכו, ארבע מן המדינות שזכו בתחרות הזמר הפופולרית שלחו שירים בשפה המקומית". בסוף הפוסט האקדמיה הוסיפה האשטאג, תג הקבצה, ובו נכתב "אפשר לנצח גם בעברית".

כאמור, בימים אלה נערך התאגיד לכינוס ועדת איתור מקצועית שתבחר את הנציג הבא של ישראל לאירויזיון. הוועדה תמנה 9 חברים ותורכב מנציגי התאגיד ונציגים מעולם התרבות והמוסיקה, שישקפו מנעד רחב של סגנונות מוסיקליים בחברה הישראלית.


(השיר האחרון ששלחנו לאירווזיון)