בדואי קיבל הוראה מארגון טרור להתגייס לצה"ל ונעצר לאחר שעלה על מדים

שירות הבטחון הכללי התיר לפרסם, כי תושב פזורות חורה שגויס על ידי ארגון טרור ברצועת עזה, הונחה להתגייס לצה"ל ולקדם פעילות טרור בעזרת משימות שונות, בהן: איסוף מודיעין וגניבת אמצעי לחימה. החשוד נעצר מספר ימים לאחר גיוסו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 12:39 ח בתמוז התשפב

בדואי קיבל הוראה מארגון טרור להתגייס לצה"ל ונעצר לאחר שעלה על מדים
חורה, צילום: Hadas Parush/Flash90     

שירות הביטחון הכללי התיר היום (ה') לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות ביטחון כללי, משטרת ישראל, ימ״ר נגב והמשטרה הצבאית נחשף כי שחאדה אבו אלקיעאן, אזרח ישראלי בן 25 תושב פזורות חורה שבנגב. גויס על ידי כתאאב אלמוג'הדין (ארגון טרור ברצועת עזה) למטרת קידום פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל, ונעצר בסוף חודש מאי 2022 לחקירת שב"כ. 

"שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא"

בחקירתו בשב״כ עלה, כי גויס על ידי תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון כתאאב אלמוג'הדין, תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור. כן עלה כי שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור. את מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו ביצע לפני גיוסו לצה"ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו.

המניע: רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה בגין בניה בלתי חוקית

החקירה מעלה כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בניה בלתי חוקית. עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. 

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור ויפעלו לסכל כל פעילות שכזו לשם מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה.

"ארגוני הטרור במזרח התיכון גילו נקודת תורפה בחברה הישראלית"

אורטל פרלמן שמואלי, ממייסדות הפורום לקידום הנגב וחברת מועצת העיר באר שבע לשעבר בתגובה לחשיפת שב״כ על גיוס תושב חורה לארגון טרור: "ארגוני הטרור במזרח התיכון גילו נקודת תורפה בחברה הישראלית עליה אנו מתריעים עליו בשנים האחרונות - אובדן המשילות בישראל בכלל ובנגב, הגליל והערים המעורבות בפרט. מצב בו המשטרה ומערכות אכיפת החוק מתעלמות ממנו ומדיר שינה מעיני תושבי הדרום. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יתעוררו ויתעסקו במהות ולא בפרסונליות".