סקר מנדטים חדש: כך תיראה מפת הגושים בלי בנט

סקר חדש מראה כי אילו שקד בראשות ימינה תבחר ללכת עם נתניהו הוא יוכל להרכיב ממשלה עם 63 מנדטים. הציונות הדתית מתחזקת ומרצ נמחקת | לנתונים המלאים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/07/22 08:05 ב בתמוז התשפב

סקר מנדטים חדש: כך תיראה מפת הגושים בלי בנט
מליאת הכנסת., צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המערכת הפוליטית הטלטלה במהלך השבוע עם ההודעה של נפתלי בנט על כוונתו שלא לרוץ בבחירות הקרובות ופרישתו מהחיים הפוליטיים, ואתמול התפזרה הכנסת ה-24 באופן סופי, לקראת בחירות שיערכו בעוד מספר חודשים. סקר פאנלס פוליטיקס שנערך עבור "מעריב סופהשבוע" מציג את המערכת הפוליטית לאחר ההודעה הדרמטית של בנט. 

מנתוני הסקר עולה כי איילת שקד בראשות ימינה זוכה ל-4 מנדטים. הליכוד עדיין המפלגה הגדולה ביותר עם 34 מנדטים, ראש הממשלה יאיר לפיד עם 21 מנדטים. הציונות הדתית עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר זוכה ל-10 מושבים, כחול לבן 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, הרשימה המשותפת 6 והעבודה מקבלת רק 6 מנדטים. 

עוד עולה מהסקר שנערך בהשתתפות 593 משיבים, כי אילו הבחירות היו נערכות היום, תקווה חדשה הייתה זוכה ל-5 מנדטים, ישראל ביתנו 5, רע"מ 4 ומרצ נמחקת ולא עוברת את אחוז החסימה. אולם כידוע, מספר המנדטים לא מספיקים ויש להתחשב גם במפת הגושים בדרך להרכבת ממשלה. כפי שעולה מהסקר, גוש נתניהו עם 59 מנדטים, לפיד עם ימינה עומד על 55 מנדטים. אילו שקד תלך עם נתניהו, הוא יוכל להקים ממשלה ויזכה לרוב של 63 מנדטים.