סמוטריץ' על החינוך הממלכתי: "ילדים רדודים, מבולבלים, שטופי מח פרוגרסיבי וחסרי זהות"

בפוסט ארוך בפייסבוק שמתייחס לתוכנית החדשה במשרד החינוך ללימוד מיניות בכל גיל, מסביר יו"ר הציונות הדתית מדוע זו יכולה להיות שעתו היפה של החינוך הממלכתי דתי: "החמ"ד יוכל להיות ראש החץ של החיבור המחודש של עם ישראל לעמו"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/06/22 18:13 כז בסיון התשפב

סמוטריץ' על החינוך הממלכתי: "ילדים רדודים, מבולבלים, שטופי מח פרוגרסיבי וחסרי זהות"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר פרסמנו כי החל משנת הלימודים הקרובה, "מיניות בריאה ומניעת פגיעה מינית" יהיה נושא חובה לכלל תלמידי מערכת החינוך, עם תכנים מותאמים לכל כיתה, מ-א' ועד י"ב. בנוסף, לפני מספר חודשים הודיע משרד החינוך שבתוך שלוש שנים כל המורות והמורים בישראל, ללא יוצא מן הכלל, יוכשרו לאיתור, טיפול ומניעה של פגיעה מינית.

היום (א') חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פרסם בפייסבוק פוסט ארוך, בו הביע ביקורת על התוכנית ובכלל על החינוך החילוני היום במדינה, והסביר מדוע אפשר לנצל את המצב כדי לקרב אנשים לחינוך הממלכתי דתי: "גל הטרלול הפרוגרסיבי האדיר השוטף את מערכת החינוך הממלכתית יכול להיות שעתו היפה של החינוך הממלכתי דתי. במקום להתעסק במאבקים פנימיים על תלמודי תורה וכו', החמ"ד יכול וצריך להכפיל, לשלש, ולרבע את מספר התלמידים בו, לפתוח עוד ועוד בתי ספר וגנים ולמלא אותם בעם ישראל לגווניו ועדותיו".

"אם רוצים ילדים ערכיים, מחוברים לזהותם- שישלחו לחינוך הממלכתי דתי"

סמוטריץ' מסביר צעד צעד כיצד יש לבצע את התוכנית: "בעזרת קמפיין קל שמסביר להורי ישראל את באמת הפשוטה: אם הם רוצים לקבל את הילדים שלהם ממערכת החינוך רדודים, מבולבלים, שטופי מח פרוגרסיבי, חסרי זהות לאומית, אישית ומגדרית, נעדרי ערכים ומנותקים מזהותם ושרשיהם היהודיים - שישלחו את הילדים לחינוך הממלכתי החילוני.

"אבל אם הם רוצים להעניק לילדים שלהם חינוך יהודי שורשי וערכי, ולקבל אותם מחוברים לזהותם ולעמם, בריאים ויציבים, עם עמוד שדרה וגאווה לאומית - שישלחו אותם לחינוך הממלכתי דתי. אם הם רוצים את ילדיהם ונכדיהם גרים כאן בארץ, נישאים ליהודים וממשיכים את השרשרת שישלחו אותם לחינוך יהודי בחמ"ד. בדיוק כמו בתי הספר היהודיים באמריקה, רק הרבה יותר זול. האם ידעתם שבבתי הספר היהודים באמריקה לומדים ילדים ממשפחות חילוניות למהדרין שכשהם בבית הספר הם חובשים כיפה, לובשים ציצית, מתפללים ולומדים תורה? אין סיבה שמה שעובד שם לא יעבוד כאן".

"פשוט צריך לשנות את הראש"

"כך יוכל החמ"ד יוכל להיות ראש החץ של החיבור המחודש של עם ישראל לעמו, לתורתו ולארצו. עם מיליארדים של תקציבי מדינה למורים, מנהלים, בינוי, הסעות, הזנה, ועוד ועוד. ללא צורך בעמותות ותרומות. פשוט לשנות את הראש"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן