כהנא נגד ליברמן: לא אאפשר פגיעה בשירותי הדת

סגן השר כהנא בכנס המועצות הדתיות: "שירותי הדת לא פחות חשובים משירותים אחרים. לא אאפשר פגיעה בהם. הצעת האוצר מהותה לסגור את שירותי הדת במדינת ישראל. לא ניתן לזה לקרות. נביא תכנית שתעצור את הפגיעה בשירותי הדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/22 14:52 יז בסיון התשפב

כהנא נגד ליברמן: לא אאפשר פגיעה בשירותי הדת
כהנא, צילום: ללא

הבוקר (ה') התקיים כנס ראשי מועצות דתיות בראשון לציון במעמד סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, מנהלי האגפים במשרד הדתות ראשי המועצות הדתיות מכל רחבי הארץ. את הכנס פתח סגן השר כהנא כשהבהיר בפני ראשי המועצות הדתיות את עמדתו בעניין עתיד המועצות בישראל.

"מיום כניסתי לתפקיד אני מחפש דבר אחד והוא שיפור שירותי הדת בישראל", פתח סגן השר כהנא את דבריו, "זה הדבר הקדוש בעיני, לא אנשים ולא מוסדות רק שירותי הדת הם קדושים". סגן השר התייחס להצעה של משרד האוצר בראשות ליברמן לסגור את המועצות הדתיות והבהיר כי, "ההצעה הזו לא מקובלת עלי ואינה רלוונטית, לא אתן יד לסגירת שירותי הדת בישראל". עוד הדגיש סגן השר כי לא יאפשר מתווה שיפגע בראשי המועצות ועובדיהם, ושהתקצוב לא יפגע. "שירותי דת הם חשובים בעיני לא פחות ואולי אף יותר משירותים אחרים כמו רווחה, חינוך, תברואה".
 
סגן השר כהנא הבהיר כי התוכנית שהוא מקדם לשינוי מבני במועצות הדתיות תבסס על מספר עקרונות יסוד, "הראשון הוא תכנית שמשדרגת ולא פוגעת באספקת שירותי הדת בכלל מדינת ישראל. שנית, החלת חובה חוקית ותקצוב סדור על הרשויות המקומיות ולא הסדר וולונטארי מקומי שאינו מגובה בתקציבים. שלישית, בשונה מהמצב הקיים היום הקצאת תקציב גם ל 40 הרשויות המקומיות בארץ בהן אין מועצות דתיות. רביעית, סמכויות פיקוח ובקרה ברורות מצד המשרד לשירותי דת על הגופים מספקי השירות. חמישית, שמירה על מעמדו של הרב המקומי כאוטוריטה תורנית בכל הקשור לשאלות הלכתיות באספקת שירותי הדת. שישית, שמירה על זכויות וחובות העובדים הקיימים במערכת".