"אם תקנות יו"ש לא יעברו, אין סמכות להחזיק אלפי אסירים ביטחוניים"

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה התייחס להארכת תוקפן של תקנות לשעת חירום ביו"ש ואמר, "כאוס זה הגדרה קטנה" | הציונות הדתית: "חברי ממשלת ישראל, ההימור המסוכן שלכם מתפוצץ לכולנו בפנים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/06/22 14:40 יג בסיון התשפב

"אם תקנות יו"ש לא יעברו, אין סמכות להחזיק אלפי אסירים ביטחוניים"
כלא גלבוע, ארכיון, צילום: פלאש 90

החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום ביהודה ושומרון נפל במליאה בשבוע שעבר בשל התנגדותן של חברים ברע"מ ומרצ והחלטת האופוזיציה שלא להצביע בעד, והתקנות אושרו היום (א') בממשלה פה אחד. כרגע עדיין אין רוב לתקנות והן לא צפויות להעלות להצבעה מחר. 

רז נזרי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים התייחס בישיבת הממשלה לאפשרות כי התקנות לא יעברו ואמר, "כאוס זה הגדרה קטנה - אם אין תקנות ב-1 ביולי, המשמעות היא שאין סמכות להחזיק 3,500 אסירים ביטחוניים". 

הציונות הדתית בתגובה: ממשלה כזו היא סכנה למדינת ישראל

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל נשענת על תומכי טרור ולא מצליחה להגן על זכותה וסמכותה של מדינת ישראל להחזיק 3500 אסירים ביטחוניים. ממשלה כזו היא סכנה למדינת ישראל, ואין אדם אחד ציוני במדינת ישראל שישתף פעולה עם מי שמכרו את מדינת ישראל לתנועה האיסלאמית. ולכם חברי ממשלת ישראל, ההימור המסוכן שלכם מתפוצץ לכולנו בפנים. תתביישו לכם. פרקו את הממשלה עוד היום ותאפשרו את הארכת התקנות".