בנט: "אפשר לומר שהצלחנו"

בישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה בירושלים ציינו השרים שנה להקמתה. לפיד: "מודה לאל עליון על הזכות שניתנה לי לשרת את מדינת ישראל, סער: "אני מודה לאלוקים שלפיד קם כל בוקר ומודה לאלוקים" | "מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/06/22 12:05 יג בסיון התשפב

בנט: "אפשר לומר שהצלחנו"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: כיפה

במהלך ישיבתה השבועית ציינה היום (א') ממשלת ישראל ה-36 ציינה שנה להקמתה. ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד משא דברים ואמר, "הממשלה הזו שווה שילחמו בשבילה, ואנחנו נלחם בשבילה. היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. כל אחד ואחת סביב השולחן הזה ידע שאנחנו יוצאים למסע קשה. שינוי אף פעם לא בא בקלות".

"זו ממשלה היסטורית. היא שיפרה את החיים בישראל בכל פרמטר אפשרי. את הביטחון, את הכלכלה, את יחסי החוץ, את שלטון החוק במדינת ישראל. מעל לכל, היא החזירה לשולחן הלאומי את הרעיון של טוב משותף". לפיד אף הוסיף איום נגד חברי כנסת שהפרו משמעת קואליציונית ואיימו בפיטורין, "מי שינהג עכשיו בחוסר אחריות – צריך לדעת שהציבור הישראלי יבוא איתו חשבון". 

"אני קם כל בוקר ומודה לאל עליון על הזכות שניתנה לי לשרת את מדינת ישראל מהשולחן הזה. בואו לא נשכח את זה לרגע: יש לנו זכות לשרת את הציבור בממשלה הזו, ויש לנו חובה לציבור לשמור על הממשלה הזו". על כך הגיב שר המשפטים גדעון סער בהומור, "אני מודה לאלוקים שלפיד קם כל בוקר ומודה לאלוקים". סער ציין כי מחר צפוי לעלות חוק יו"ש להצבעה נוספת במליאה. 

בנט: הענקנו לילדי שדרות והדרום את השנה השקטה ביותר

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למתיחות בין חברי הקואליציה ואמר כי "זו ממשלה מהטובות שידעה המדינה, הנשענת על קואליציה מהקשות שידעה הכנסת". בנט פירט את הישגי הממשלה והתייחס אף ל"ירושה" שקיבל מידי נתניהו. 

"חברים, ירשנו קריסה כלכלית והבאנו לצמיחה של 8.1% - הגבוהה בעולם המתקדם. ירשנו אבטלה המונית, החזרנו את המוני המובטלים לפרנסה ולתעסוקת שיא. ירשנו דרום בוער מרקטות חמאס ומבלוני תבערה, אנחנו כולנו - הענקנו לילדי שדרות והדרום את השנה השקטה ביותר שהייתה להם כל החיים. ירשנו העברת מזוודות דולרים לחמאס, הפסקנו מיד נוהג בזוי זה. ירשנו הזנחה פושעת מול אלימות בחברה הערבית, הורדנו את מקרי הרצח והירי ב-40%. הצלנו חיי אדם". 

בדבריו, הודה בנט כי זו לא הממשלה אותה דמיין, אבל, "דווקא מול אלטרנטיבה של המשך התנצחות וכאוס - גילינו שלעבודה המשותפת יש כוח. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות, לפעמים אפילו מנוגדות, מסוגלים לעבוד יחד למען המדינה. את כל ההישגים שמניתי הבאנו כולנו ביחד".