שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "אחרי שכולם עזבו, שגם בנט יפנה את הלשכה"

במסגרת הויכוח הנוקב על חוק תקנות יו"ש ועל רקע גל העזיבות בלשכתו של ראש הממשלה אמר שמחה רוטמן כי: "אם אדם אחד אומר לך שאתה שיכור הוא מדבר שטויות אבל אם יותר ויותר אולי כדאי שתלך לישון"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 06/06/22 18:51 ז בסיון התשפב

שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "אחרי שכולם עזבו, שגם בנט יפנה את הלשכה"
רוטמן. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רוטמן נשאל על תקנות יו"ש שעולות להצבעה, אתם תצביעו נגד החלטה שפוגעת בתושבי יו"ש?והשיב: "הנסיון לקחת את תושבי יו"ש כבני ערובה לטובת השרידות הפוליטית של הממשלה זה עוד צעד מלוכלך של הממשלה. אין כאן פגיעה בתושבי יו"ש, יש שתי אפשרויות, או שנקים ממשלת ימין מתפקדת ונעביר איזה חוק שנרצה. מי שנדבק לכיסא וטוען שהוא עוזר לתושבי יו"ש כנראה היה בוחר לעצמו שותף קואליציוני אחר שלא קורא למתנחלים "תת אדם" ואז יציג כאילו הוא דואג למתנחלים".

רוטמן המשיך ואמר כי המתנחלים רובם תומכים בצעד של מפלגתו: "המתיישבים פנו אלי ואמרו "עבאס לא יקבע" ראשי מועצות גדולות כמו בנימין מבינים את האירוע שממשלה כזאת שאין נקודה בהתיישבות שהיא לא פוגעת בה, התועלת הגדולה ביותר תהיה הפלתה".

הראיון נחתם בשאלה מה להערכתך קורה בלשכת בנט אחרי שהבוקר (ב') התפטר הדובר של בנט? רוטמן אמר כי הוא מציע לבנט שלא ישאר שם לבד ויעזוב גם הוא את הלשכה. "אם אדם אחד אומר לך שאתה שיכור הוא מדבר שטויות אבל אם יותר ויותר אולי כדאי שתלך לישון. בנט, תבין את הרמז".

"חקיקה ציונית לא יכולה לעבור"

מוקדם יותר אמר יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' על העברת החוק: "היום מוכח בפעם המי יודע שזו כבר לא רק ממשלת בנט עבאס, זו ממשלת בנטיבי. כל חקיקה שעוברת, היא בזכות הרשימה המשותפת מה שאומר שחקיקה ציונית לא יכולה לעבור".

סמוטריץ' התייחס לחברת הכנסת הפורשת עידית סילמן ואמר: "במסגרת אובדן העשתונות הערכי,   חברת הכנסת עידית סילמן מאויימת באופן פלילי על ידי עיתונאים. זו חרפה. המשטרה מוכרחת להיכנס לחקירת העניין. איומים הם איומים מכל צידי המתרס".

על תושבי יו"ש אמר כי "הם מתמודדים שנים ארוכות וביתר שאת בשנה האחרונה בהדרדרות משמעותית במצב הבטחוני.  יש לנו גב מהתושבים בהתיישבות להתנגדות הערכית והעקרונית לממשלת הבלהות של בנט וטיבי. כן, גם אם יהיו לכך משמעויות. תושבי יהודה ושומרון הם גיבורים ונוכל גם לאתגר הזה אם יגיע". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן