הרשימה מתארכת: שני מדענים איראנים נוספים מתו בנסיבות מסתוריות

ד"ר איוב אנטזארי, אחד מבכירי התעופה והחלל באיראן נמצא ללא רוח חיים, כאשר גם ד"ר קמרן מלאפור, מומחה לגרעין שעבד במתקן נתנז במחוז איספהאן זכה לסוף דומה. הם מצטרפים למוות המסתורי של שני בכירים איראניים בשבוע שעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/22 22:30 ו בסיון התשפב

הרשימה מתארכת: שני מדענים איראנים נוספים מתו בנסיבות מסתוריות
איראן, מוות מסתורי, צילום: שאטרסטוק

שני מדענים איראנים נוספים מצאו את מותם במהלך סוף השבוע בנסיבות מסתוריות. הראשון הוא ד"ר איוב אנטזארי, מבכירי התעופה והחלל באיראן שנמצא ללא רוח חיים מסיבה שאינה ידועה עד כה. המדען הבכיר היה אחראי על מספר פרויקטים גדולים בקמפוס הטכנולוגי של יזד.

ביום שישי דווח בכלי תקשורת אופוזיציונים באיראן, כי ד"ר קמרן מלאפור, מומחה לגרעין שעבד במתקן נתנז במחוז איספהאן נמצא אף הוא ללא רוח חיים כשכל הפרטים על הסיבות למותו אינם ידועים. מתקן נתנז, בו עבד ד"ר מלאפור הוא אחד ממתקני הגרעין החשובים באיראן, ובשל כך היה יעד להתקפות ותקריות רבות בשנים האחרונות.

מקרי המוות המסתוריים מתווספים למותם המסתורי של הקצין הבכיר עלי אסמעילזאדה שעל פי הדיווחים נפל מגג ביתו ושל חסן סיאד ח'ודאיארי שחוסל ביריות בלב טהרן בידי שני מתנקשים על אופנוע.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש ביום שישי, עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), ד"ר רפאל גרוסי, שהגיע לביקור בזק בישראל. בפגישתם הדגיש ראש הממשלה את עומק הסכנה של המשך ההתקדמות האיראנית בהשגת נשק גרעיני, תוך הטעיית הקהילה הבינלאומית ע"י שימוש במידע כוזב ושקרים. ראש הממשלה הדגיש את הצורך הדחוף שבהתגייסות הקהילה הבינלאומית לפעולה נגד איראן, בכל האמצעים, על מנת למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני.