עוד מוות מסתורי: בכיר במשמרות המהפכה נפל מגג ביתו

אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" מדווח כי בסוף חודש מאי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה מצא את מותו מנפילה מגג ביתו שבצפון איראן. מקורות טוענים כי הוא חוסל בידי שלטונות הרפובליקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/22 07:32 ד בסיון התשפב

עוד מוות מסתורי: בכיר במשמרות המהפכה נפל מגג ביתו
איראן, צילום: shutterstock

שבוע חלף מאז חוסל קצין בכיר במשמרות המהפכה באיראן לאור יום על ידי שני רוכבי אופנוע. קולונל חסן סיאד ח'דאירי, שהיה אחראי לתכנון פיגועים וחטיפות ישראלים בחו"ל שסוכלו על-ידי המוסד, נורה סמוך לביתו בחמש יריות כאשר עמד להיכנס לחנייה בביתו ברחוב מוג'הידין-א-איסלאם שנמצא במזרח העיר. הלילה (ה') מתקבלים דיווחים נוספים כי מפקד נוסף מאותה יחידה מת בנסיבות לא ברורות. 

מקורות דיווחו לאתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" כי בסוף חודש מאי מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה מצא את מותו מנפילה מגג ביתו שבצפון איראן. עוד עולה מהדיווח, כי בכירים בצבא הרפובליקה האסלאמית הודיעו כי הוא נטל את חייו עקב בעיות עם אשתו ואף השאיר אחריו מכתב. קולות נוספים שדיווחו לאתר האיראני טוענים כי ההתאבדות היא טיוח ולמעשה מדובר בחיסול נוסף, שבוצע הפעם בידי משמרות המהפכה לאחר שחשדו באותו מפקד. 

באיראן נשבעו לנקום את מות הקצין 

בשיחת תיאום ביטחונית בין ישראל לגורמי ביטחון בארצות הברית, הודתה ישראל בביצוע החיסול של קצין כוח קודס ממשמרות המהפכה, חסן סיאד ח'ודאיארי. כך פרסם לאחרונה העיתון ה"ניו יורק טיימס". אמנם ישראל לא התייחסה באופן רשמי לאירועים, אבל על פי הדיווח הודתה כי היא עומדת מאחורי החיסול. מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, נשבע היום לנקום את מותו של הקצין.

סלאמי ביקר אצל משפחתו של הקצין שחוסל בשבוע שעבר בלב טהרן. "היישות הציונית עומדת מאחורי החיסול, אנחנו נשבעים לנקום את מותו", קבע סלאמי. עוד הוא אמר: "מותו בגבורה הקנה לו תהילה אדירה בעולם. האויבים עקבו אחריו מדלת לדלת במשך שנים - מלב הבית הלבן ותל אביב עד שרצחו אותו בלב טהראן".