צפו הימין ניצח: הוסר דגל אש"ף הענק שנתלה על בניין הבורסה ברמת גן

בתחילת השבוע קיים ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הצבעה בה הוחלט לאפשר את תליית דגל אש"ף על בניין הבורסה. הרוחות ברשתות החברתיות ורחבי העיר סערו - והדגל הוסר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/22 13:44 ב בסיון התשפב

הימין ניצח: הוסר דגל אש"ף הענק שנתלה על בניין הבורסה ברמת גן
הדגל על בניין הבורסה, לפני שהוסר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על בניין הבורסה ברמת הגן נתלה הבוקר (ד') דגל של הרשות הפלשתינית, מעשה שעורר זעם ציבורי גדול, וסערה גדולה עוד יותר ברשתות החברתיות. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, שאישר את תליית הדגל, הפנה אצבע מאשימה כלפי חברת הפרסום, שלדבריו "החליטה לתלות את שלט המחלוקת". כעבור מספר שעות לאחר לחץ ציבורי ופניות תושבים - הדגל הוסר.

פעיל הימין יגאל מלכה, שפעל למען הורדת הדגל, האשים את תנועת "מחזקים" בתליית הדגל: "שאפו לכל המעורבים לפני ומאחרי הקלעים. אלו שאני יודע עליהם וגם אלו שלא. הלחץ הציבורי עשה את שלו והקמפיין הבזוי של מחזקים, הוסר מהבניין. איזו השפלה".

https://twitter.com/igal_malka/status/1531943898930716672?s=20&t=2QwkgJ1HPUDFRggFIRBNoQ

"חברת הפרסום קיבלה את העמדה שהשלט פוגעני ועדכנה אותנו שהשלט של דגל פלסטין יוסר מיידית", פרסם שאמה הכהן וזקף לזכותו את הורדת דגל אש"ף למרות שהוא תמך בהחלטה לתלותו כסמל חיובי לדו קיום. "בזמן שנאבקנו להורדתו הצבנו ממש לידו דגל ישראל ענק עם סמלי כוחות הביטחון ועירית רמת גן".

חברת מועצת העיר רמת גן עו"ד חיה מנע אמרה בתגובה כי "כרמל שאמה כהרגלו עסוק ביח״צ אישי ולא מעניינת אותו הפגיעה ברגשות הציבור עקב תליית השילוט הפוגעני של דגל ארגוני הטרור. כראש עירייה יש לו סמכות ע"פ חוק העזר שילוט רמת גן לסרב לתלות את השילוט ולהתייעץ עם ועדה מקצועית שתבדוק אם השילוט תואם את חוק העזר ואת מדיניות השילוט העירונית. במקום זה הוא רץ לפרסם פוסט וסקר בפייסבוק ואישר את תליית השילוט הפוגעני, כדי לקבל חשיפה תקשורתית. כעת הוא טוען שקיבלו את עמדתו שהשילוט פוגעני והסירו אותו. עמדה זו היתה צריכה להישמע לפני תליית השילוט, על מנת למנוע תלייתו ולמנוע פגיעה ברגשות הציבור ונפגעי הטרור ומשפחותיהם בפרט".

הסיפור החל ביום שני האחרון, ה-30 במאי, כאשר שאמה הכהן העלה תמונה של השלט ושאל את תושבי העיר האם הם תומכים בתלייתו במרחב הציבורי. "הצביעו האם שלט חוצות הזה שמתכוונת לתלות חברה פרטית על קיר פרטי יפגע ברגשות שלכם?".

"הסמכות לסרב תוכן פרסומי נתונה לעירייה אך היא מצומצמת לטובת מניעת פגיעה ברגשות הציבור", ציין ראש העיר והוסיף כי, "יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום". 

שאמה הכהן הזמין את תושבי העיר להצביע בעד או נגד תליית השלט, כאשר בסוף ההצבעה, יותר מ-1,500 תמכו בתלייתו וקצת יותר מ-900 התנגדו לכך. הדגל נתלה, וכאמור הוסר בצהריי היום.