בהשתתפות רבנים סרוגים: בנט כינס את חוג התנ"ך

ראש הממשלה ממשיך בשגרה: לאחר הסירוב של העיתונאית הסרוגה, הוא כינס את חוג התנ"ך בהשתתפות רבנים ואישי ציבור | "כל שבת אני לומד עם ילדיי מקטעי תנ"ך שונים, ובכל פעם שאני חוזר למקטע שכבר קראתי, אני מוצא בו זוויות שונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 18:58 א בסיון התשפב

בהשתתפות רבנים סרוגים: בנט כינס את חוג התנ"ך
בנט בחוג. "זכות גדולה", צילום: ללא

ראש הממשלה בנט החליט לפני מספר שבועות לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה, והיום (ג') הוא כינס את החוג המסורתי בבית בן גוריון בתל אביב. הוא כתב: "זו זכות גדולה להמשיך את המסורת הנפלאה של חוג התנ"ך שהתחיל בן גוריון, בבית בן גוריון בתל אביב".

כזכור, פרסמנו כי העיתונאית הסרוגה אמילי עמרוסי סירבה לבקשתו של ראש הממשלה להשתתף באירוע, אך נראה כי היו רבנים סרוגים שכן הסכימו. בין הרבנים שהשתתפו בחוג ניתן למנות את הרב איל ורד, הרב אביחי קצין והרבצ"ר הרב קרים. חוץ מהם השתתפו בחוג גם אריאל מורלי, ד"ר מיכה גודמן, פרופ' מירון איזקסון, פרופ' זכי שלום, מאיה אוחנה מורנו, אמוץ עשהאל, תמר ביטון, עו"ד יהושע ארגמן, פרופ' יאירה אמית ופרופ' חביבה פדיה.

בנט: "התנ"ך הוא סוד קיומנו"

בנט כתב ברשתות החברתיות: "הספר הזה הוא סוד קיומנו והרלוונטיות שלו בלתי נתפסת. כל שבת אני לומד עם ילדיי מקטעי תנ"ך שונים, ובכל פעם שאני חוזר למקטע שכבר קראתי, אני מוצא בו זוויוות שונות – כילד, כחייל, כסטודנט, כהורה וכראש ממשלה. ביקשתי היום שנתמקד באחדות ישראל, אחדות שאינה רק במילים - אלא מתקיימת במציאות הישראלית שלנו".

הוא שיתף בדבריהם של המשתתפים בחוג, ביניהם הרב איל ורד והרבצ"ר. "הרב איל ורד הוסיף כי כל עוד אנחנו רבים ואוהבים סימן שהעסק חי, כי ההפך מאהבה – זו אדישות. ספר בראשית מלא במלחמות אחים, אבל יש שני אחים שלא רבים - פרץ וזרח שהפכו לסמל לקרבה. הם לא רבו כי יהודה אביהם ראה את המשפחה שלו מתפרקת והבין שדרכו היתה מוטעית. לאחריות יש השפעה מיידית ומתקנת".

הרבצ"ר: "אלימות מילולית הזו הובילה לגלות מצרים וחורבן הבית"

"הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, סיפר שאם מישהו בתקופת בית שני לא חשב בדיוק כמונו - הייתה לנו לגיטימציה לכנותו צדוקי ואפיקורס. האלימות המילולית הזו הובילה לגלות מצרים וחורבן הבית. מילים הובילו לשפיכות דמים. הפירמידה של מידות ודרך ארץ היא זו שעליה בונים את מגדל התורה".