אחרי הפגישה עם בנט: מיכאל ביטון יחזור לתמוך בקואליציה

יו"ר ועדת הכלכלה שהודיע על הקפאת חברותו בקואליציה בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית, נפגש עם ראש הממשלה שהחליט להשהות את התכנית של שרת התחבורה לשבועיים הקרובים. ועדת הכלכלה תחזור לפעול כסדרה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/05/22 16:35 כט באייר התשפב

אחרי הפגישה עם בנט: מיכאל ביטון יחזור לתמוך בקואליציה
מיכאל ומיכאלי. הקרב נרגע, בינתיים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תם המשבר הקואליציוני: יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, שהודיע בשבוע שעבר כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה נפגש היום (ב') עם ראש הממשלה נפתלי בנט, מזכיר הממשלה שלום שלמה, מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס ונציגי אגף תקציבים, במטרה להביא לפתרון המשבר שהחל בעקבות קידום הרפורמה בתחבורה הציבורית.

במהלך הפגישה שארכה מספר שעות, ראש הממשלה שמע את טענותיו של חבר הכנסת ביטון על הרפורמה והחליט לקיים בשבועיים הקרובים למידה של הרפורמה וההשפעות שלה על השכבות החלשות בישראל. "בשבועיים הקרובים, ראש הממשלה יקיים שיח עם כלל הגורמים בקואליציה על מנת לפתור את המשבר", אומרים בסביבת בנט. פעילות ועדת הכלכלה תחזור לסדרה.

בשבוע שעבר הצהיר יו"ר ועדת הכלכלה כי, "כל דיוני הוועדה מבוטלים. לא מתכוון להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון". איומו הגיע לאחר שמשרד התחבורה לא נענה לדרישתו לתיקון הרפורמה בתחבורה הציבורית.  

ארגון נהגי האוטובוסים, גיבה היום את יו"ר ועדת הכלכלה ותקף את שרת התחבורה: "כשהשרה תוריד את המבט מהטיקטוק היא תגלה איזה קטסטרופה תחבורתית היא יצרה. אנחנו מברכים את חבר הכנסת מיכאל ביטון על עמידתו האיתנה מול שרה אטומה. הערב נגיע אליה הביתה ובהמשך השבוע נשבית את כל התחבורה הציבורית. מרב מיכאלי תוקעת את המדינה".

המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב רפורמת 'דרך שווה' אותה השיקה מיכאלי יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן לפני כחודשיים ועוסקת במהפכת שירות ותשלום בתחבורה הציבורית שצפויה להיכנס לתוקפה בקיץ הקרוב. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן