הרב יובל שרלו: "גם לחששות יתר יש מחיר"

חששות יתר מעקרות את הספונטניות, את היכולת להתעלות ולפרוץ גבולות כלפי מעלה, לשותפות של רבים. זו אינה חכמה שלאחר מעשה, רק קריאה להכניס למערכת השיקולים את ההכרה שכתב עליה כבר הרמח"ל שחלק מהזהירות - שלא להגזים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/05/22 11:22 יח באייר התשפב

הרב יובל שרלו: "גם לחששות יתר יש מחיר"
הרב יובל שרלו. , צילום: ללא קרדיט

״מן הזהירות - שלא תרבה להיזהר״ (חובות הלבבות)

גם לחששות יתר - יש מחיר. גם לגזירות רבות, לסייגים, להגנות, לשמירות - יש מחיר.  זה נכון בכל תחום: בעולם התורני חששות יתר מעמעמות את המחשבה, מצמצמות את תעופת הרוח, מקשות על הזרימה הטבעית ועל הדבקות; בעולם הטיולים חששות יתר סוגרות מסלולים, הופכות את הטבע למלאכותי, מפרקות את היכולת לצאת מן השגרה ובאימונים צבאיים חששות יתר הופכות את האימון לחסר משמעות, לחוסר יוזמה ויצירתיות, לאחריות מופחתת.

הכל מסומן מראש. באירועים גדולים חששות יתר מעקרות את הספונטניות, את היכולת להתעלות ולפרוץ גבולות כלפי מעלה, לשותפות של רבים.

זו אינה חכמה שלאחר מעשה. זו אינה התנשאות של מי שלא היה משלם את המחיר אם הדברים היו קורסים. זו גם לא קריאה חס ושלום להפקרות - ראינו את מחירה כל כך הרבה פעמים. זו רק קריאה להכניס למערכת השיקולים את ההכרה שכתב עליה כבר הרמח״ל שחלק מהזהירות - שלא להגזים. בכל התחומים.

הרב יובל שרלו מפעיל רשת של קבוצות וואטסאפ, ערוץ טלגרם ועמוד פייסבוק, הקרויים 'זיקים', בהם הוא שולח מדי יום התייחסות קצרה במבט תורני על שלל נושאים. ניתן להצטרף לקבוצות הווטסאפ דרך הלינק