אחרי ביקור בנט בקידה, פעיל השמאל הסרוג תקף את בנו של נעם רז: "דברי בלע"

יאיא פינק גינה הבוקר את הדברים שאמר בנו של לוחם הימ"מ שנהרג בג'נין, ומנגד החמיא לראש הממשלה: "בכל זאת נפתלי בנט בחר להגיע לשם לניחום אבלים" | בן גביר בתגובה: "להגיד על דברי ילד יתום שזועק מדם ליבו 'דברי בלע'"?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 12:16 יז באייר התשפב

אחרי ביקור בנט בקידה, פעיל השמאל הסרוג תקף את בנו של נעם רז: "דברי בלע"
בניו של נעם ר"ז ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה נפתלי בנט, הגיע הבוקר (ד') כידוע לביקור ניחומים בבית משפחתו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל, שנהרג ביום שישי בפעילות מבצעית בג'נין. לאחר דברי המשפחה במהלך ההלוויה בהם דיברו בני משפחה בתקיפות נגד בנט, ברור היה שגם הבוקר יספוג ראש הממשלה ביקורת נוקבת, וכך היה. באחד מבניו של נעם ז"ל האשים את בנט במות אביו, ומי שיצא להגנתו הוא הפעיל החברתי הסרוג, יאיא פינק, מייסד "לובי 99" ומנכ"ל "דרכנו". 

 

"הבן של נועם רז השמיע את דברי הבלע נגד ראש הממשלה גם בהלוויה", כתב פינק בחשבון הטוויטר שלו, והמשיך, "בכל זאת נפתלי בנט בחר להגיע לשם לניחום אבלים. לא דבר מובן מאליו, בעידן שפוליטיקאים יעשו כמעט הכל להימנע מכותרות נגדם. זאת היהדות שלי".

חבר הכנסת איתמר בן גביר מיהר להגיב לדבריו של פינק, וכתב: "משפחה שכולה תגיד מה שהיא רוצה, איפה שהיא רוצה, וכמה שהיא רוצה. להגיד על דברי ילד יתום שזועק מדם ליבו "דברי בלע"? תתבייש. זו לא היהדות שלי". 

השיחה הקשה בבית משפחת רז

רעייתו של רז, אפרת, אמרה: "יש לך עוד זמן לשנות. כל יום שאתה בכיסא הזה אתה יכול לשנות. כשאתה לא נאמן למהות שלשמה נבחרת אתה לא תהייה כאן"

אמו של לוחם הימ"מ אמרה: "ככל שנהייה יותר חזקים ועם אמונה חזקה הם יפחדו מאיתנו".

אפרת: אתה בכסא של מלך. תהייה נאמן לאמת".

בנו הבכור של רז, בארי, השתתף גם הוא בשיחה: "תעריך את הכבוד שהמשפחה שלי נותנת לך. זה מקור הכוח שלך. לא תדע את זה - לא יהיה לך כוח. עם ישראל צמא לזה. הכי פשוט שיש. תהיה נאמן לאמת ותסתכל לעצמך בעיניים".

הבן איתם: "אתה בן אדם רק של מילים. אפס מעשים. אתה והממשלה הורסים כל מה שהלוחמים בשטח עושים. זה ביזיון". 

בארי: "לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן".

אפרת הוסיפה: "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. תזכר מי אתה, מה אתה, למה אתה. 'הרם קרן ישראל עמך'". 

אחותו של נעם: "אני מכבדת אותך. אבל אני לא מרגישה את זה כלפיך. האמת לא חשבתי שתבוא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן