מחאת הצוותים הרפואיים: "מחיאות כפיים לא עוצרות את האלימות כלפינו"

למרות ההוקרה לצוותים הרפואיים: האלימות נגדם לא פחתה משמעותית . במהלך השבוע יתקיימו מחאות בבתי חולים פסיכיאטריים בעקבות שני מקרי אלימות בסוף השבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/20 08:13 כג באייר התשפ

מחאת הצוותים הרפואיים: "מחיאות כפיים לא עוצרות את האלימות כלפינו"
רופאים, צילום: shutterstock

מגיפת הקורונה עצרה רק במעט את מגיפת האלימות נגד הצוותים הרפואיים. מנתוני משרד הבריאות והמשטרה עולה כי מטסי ההצעדה וההוקרה לצוותים הרפואיים שעמדו בחזית הטיפול, ואפילו העובדה שהביקורים בבתי החולים פחתו בעידן הקורונה, לא צמצמו משמעותית את התופעה המכוערת של תקיפת צוותים רפואיים. כך דווח ב'ישראל היום'.

היום (א') יתקיימו בשעות הבוקר אסיפות מחאה בכל בתי החולים הפסיכיאטריים ועבודה בהם תשובש בעקבות שני מקרים שאירעו בסוף השבוע, שבהם הותקפו אחות ורופא בבתי חולים פסיכיאטריים. בשליש הראשון של השנה הנוכחית מספר התלונות על אלימות בבתי חולים ובמרפאות עמד על 31 תיקים, והממוצע לתקופה של שליש שנה עמד על 47 תיקים בחמש השנים האחרונות. 

בינואר 2020 נפתחו 11 תיקים בגין תקיפת צוותים בבתי החולים, בפברואר נפתחו שישה תיקים, במארס נפתחו 10 תיקים ובאפריל נפתחו ארבעה תיקים. 

הצעת חוק חדשה שהגיש ח"כ אופיר כץ לתיקון חוק העונשין, קובעת עונש מינימום של חודש מאסר בפועל וכוללת את כל כוחות החירום: כבאים, צוותים רפואיים ומד"א. בכך יושווה העונש על תקיפת עובדי כוחות חירום לזה של תקיפת שוטר.

ח"כ אופיר כץ אומר:
"לא ייתכן שאלו הפועלים ימים ולילות על מנת להגן על תושבי המדינה, יפחדו לבצע את עבודתם מחשש לתקיפה. כפי שהם דואגים ושומרים עלינו, כך חובתנו לשמור עליהם".