הדסה הר הצופים: ערבים התבשרו שבן משפחתם מת - ותקפו אנשי צוות

עשרות בני משפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ בהר הצופים, שברו את דלתות וחלונות היחידה, פגעו בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד ותקפו אנשי צוות | מנהלת בית החולים: "אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/22 23:24 טו באייר התשפב

הדסה הר הצופים: ערבים התבשרו שבן משפחתם מת - ותקפו אנשי צוות
אירוע קשה בהר הצופים, צילום: דוברות הדסה הר הצופים

אירוע אלימות קשה התרחש הערב (ב') בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל ערבי שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ, והשתוללו תוך שהם שוברים את דלתות וחלונות היחידה. בנוסף, בני המשפחה פגעו בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, תקפו אנשי צוות. שניים מאנשי הצוות נפגעו באורח קל וטופלו בחדר המיון. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אולם הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה.

צילום: דוברות הדסה הר הצופים

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, הגיעה ליחידה לטיפול נמרץ, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות. "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם באלימות קשה". 

"אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר", הוסיפה ואמרה ד"ר אלרם. "אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: 'אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי'. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות".