גל טרור סוכל פיגוע: נעצר צעיר פלשתיני עם גרזן בצומת תפוח

צעיר פלשתיני שתכנן לעשות פיגוע בעזרת גרזן נתפס על ידי שוטרים והובא למעצר | הצעיר הסתובב באזור צומת תפוח במשך כשעה והמתין לישראלים |מפקד המחוז: "עירנותם של השוטרים מנעה ככל הנראה פיגוע גדול"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/05/22 07:52 טו באייר התשפב

סוכל פיגוע: נעצר צעיר פלשתיני עם גרזן בצומת תפוח
הגרזן, צילום: דוברות המשטרה

בשבועות האחרונים המתיחות הביהודה ושומרון גוברת עם גל הטרור שתקף את מדינת ישראל שהוביל למעצרים נרחבים בג'נין ובכפרים סמוכים. הבוקר (ב') כוחות המשטרה סיכלו פיגוע באזור השומרון, לאחר שעצרו פלסטיני תושב אל בירה בן 22 חמוש בגרזן ובכליו נמצא מכתב התאבדות המצביע על כוונתו לבצע פיגוע. השוטרים עצרו את הרכב בפעילות יזומה בלילה בצומת תפוח.

תושב אל בירה בן 22

בחיפוש ברכב נתפס שערכו השוטרים הם מצאו גרזן ומכתב התאבדות, בו כתב החשוד כי הוא בדרכו לבצע פיגוע נקמה. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הסתובב במשך כשעה כשהוא מחפש  ישראלים העומדים לבדם במטרה לפגוע בהם עם הגרזן שברשותו.

זירת הפיגוע באלעד

זירת הפיגוע באלעד צילום: Yossi Aloni/Flash90

מפקד המרחב נצ"מ חיים סרגרוף: "עירנותם של השוטרים והחתירה למגע מנע ככל הנראה פיגוע גדול, אנו נמשיך בנחישות ומקצועיות יחד עם שאר גורמי הביטחון להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן".

בנוסף, הלילה לוחמי צה״ל וכוחות הביטחון פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים ביתוניא, אכתבתא ובעיר טול כרם. במקביל פעלו הכוחות בכפר אל-יאמון בסמוך לג'נין. בנוסף, הכוחות פעלו גם בכפר אל-בירה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. סך הכל נעצרו הלילה תשעה מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

נזכיר כי רק לפני שבועיים התרחש הפיגוע המזעזע באלעד כאשר מחבלים חמושים בגרזנים פתחו במתקפה רצחנית וטבחו בשלושה עוברי אורח ופצעו מספר דומה של אזרחים באמפי פארק בעיר.