נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד הלך לעולמו

בגיל 73 ולאחר שהיה חולה מאוד בשנים האחרונות, הלך לעולמו נשיא איחוד האמירויות השייח' ח'ליפה בן זאיד. מי שניהל בפועל את הממלכה היה יורש העצר, אחיו, מוחמד בן זאיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 13:35 יב באייר התשפב

נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה בן זאיד הלך לעולמו
אבו דאבי., צילום: shutterstock

הלך לעולמו נשיא איחוד האמירויות השייח' ח'ליפה בן זאיד והוא בן 73, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות. ח'ליפה היה חולה ומי שניהל את המדינה כשליט בפועל היה אחיו, יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד. הוא קיבל את סמכויותיו בשנת 2005 ומאז משמש כשליט בפועל.

הרב לאיחוד האמירויות הרב לוי דוכמן, שייסד את הקהילה היהודית באמירויות עוד ב-2014, הגיב על מותו של מנהיג האמירויות השייח' בין זאיד: "‏הקהילה היהודית באיחוד האמירויות מתאבלת ביחד עם הממשל והעם על לכתו של הנשיא שייח' ח'ליפה בין זאיד. תחת הנהגתו חיי הקהילה היהודית פרחו ושגשגו. בתמיכה ממשלתית חזקה וטובה, הקמנו כאן שורה של מוסדות יהודיים, לטובת חיי קהילה יהודית עשירים ומלאים. הודות לקבלת הפנים החמה שקיבלנו כאן, הקמנו בתי כנסת בדובאי ובאבו דאבי, מערך כשרות, קמפוס חינוכי יהודי מגיל גן ועד נוער ועוד, ואנו ממשיכים לתמוך בנהירת הישראלים אל האמירויות. יהי זכרו ברוך. מי ייתן ומורשתו תמשיך ותתחזק".