שטראוס מעריכה: זה הנזק העצום מחשיפת הסלמונלה במפעל

חשיפת הסלמונלה במפעל הממתקים בנוף הגליל הביאה לשרשרת אירועים בשטראוס, החל מההודעה על ריקול ועד סגירת המקום. כעת בחברה מעריכים כי הנזק השנתי יכול להגיע ל-230 מיליון שקלים: "הדבר מותנה במועד סיום השבתת המפעל וחזרתו לפעילות מלאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 11:48 יא באייר התשפב

שטראוס מעריכה: זה הנזק העצום מחשיפת הסלמונלה במפעל
ראשי שטראוס במסיבת העיתונאים האחרונה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שלושה שבועות אחרי התפוצצות פרשת הסלמונלה במוצריה, הריקול הגדול, סגירת המפעל והתליית אישור הייצור הנאות לתקופה של שלושה חודשים, בשטראוס מפרסמים היום (ה') את אומדן  החברה להשפעות על התוצאות הכספיות ברבעון הראשון של שנת 2022 ולכל השנה.

בשל אירוע הריקול, הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון אשר צפויים להתפרסם ב-25 במאי, צפויים להציג פגיעה ברווח הנקי של החברה בהיקף של 115 עד 125 מיליון שקל. הערכה זו מבוססת על מספר משתנים, החל מקיטון במכירות בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, השמדת מלאים ועד עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים.

בשטראוס מוסיפים הערכה לכל 2022 כי בשל אירוע הריקול והשבתת המפעל צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה של 170 עד 230 מיליון שקל. האומדנים לשנת 2022 כוללים הערכות לעלות השבת המפעל לכושר יצור מלא, אובדן רווחים בהתאם לתחזיות בדבר מועד סיום השבתת המפעל וחזרה לייצור ומכירות המבוססות על תרחישים אפשריים שונים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהערכת החברה בדבר קיומו של כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה.

בחברה מבקשים להדגיש כי "שטראוס אינה יכולה להעריך את ההשפעה העתידית על נתחי השוק של החברה במוצרי הממתקים, והדבר מותנה בין היתר במועד סיום השבתת המפעל וחזרתו לפעילות מלאה וכן בהשפעות עקיפות של אירוע הריקול על תוצאות החברה אם וככל שיהיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן