שנה לאחר האסון: ועדת הכספים אישרה את הפיצויים למשפחות הנספים

ועדת הכספים אישרה העברת 22.5 מיליון שקלים עבור משפחות נספי אסון מירון. התקציב יממן תשלום בגובה חצי מיליון שקלים בגין כל נפטר | פורום המשפחות: "מוטב היה לו הסיוע הראשוני למשפחות היה מתבצע מיד לאחר האסון, אך עדיף מאוחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/22 14:04 ח באייר התשפב

שנה לאחר האסון: ועדת הכספים אישרה את הפיצויים למשפחות הנספים
הרוגי אסון מירון, צילום: David Cohen/Flash90

ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת אלכס קושניר, אישרה היום (ב'), במסגרת דיון שינויים בתקציב המדינה, העברת תקציבית עבור הוצאתו לפועל של מתווה התשלום למשפחות נספי אסון מירון, בהתאם להחלטת הממשלה בנידון.

נציג הממשלה הסביר בדיון כי ההעברה התקציבית תממן העברת 500 אלף שקלים בגין כל נפטר, כאשר התשלום יבוצע להורי הנפטר במידה ומדובר בקטין, ולאלמנת אדם נשוי. חברי הוועדה ויו"ר הוועדה קושניר קראו לזרז את התשלום, ולבצעו בהקדם, במינימום בירוקרטיה, וביקשו עדכון בשבוע הבא לעניין מימוש הצעד.

"עדיף מאוחר מאשר אף פעם"

בעקבות אישורה הסופי של החלטת פיצוי משפחות הרוגי מירון, בפורום משפחות אסון מירון הודו לקואליציה והאופוזיציה על שיתוף הפעולה. "נושא אסון מירון הנו נושא כאוב שחייב להיות מעל כל שיקול פוליטי צר, אנחנו מודים לחברי הכנסת שפעלו בנושא". עוד נמסר כי "מוטב היה לו הסיוע הראשוני למשפחות היה מתבצע מיד לאחר האסון, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם, יחד עם זאת אנחנו עדיין מקווים כי פנייתנו למשרד האוצר לביטול הגדרת הפיצויים כהכנסה אשר עלולה לפגוע במקבלי קצבאות אכן תתקבל, ועשרות היתומים והאלמנות יזכו למעט שלווה".

חבר הכנסת יעקב אשר אמר כי "מסע ארוך ומייגע הסתיים היום עם אישור מתווה הפיצויים כדי להקל במעט את סבלן של המשפחות, ואני שמח כי הוא כולל את התיקון שדרשתי לפיו הפיצוי לא יגרע מקצבאות השארים.

אשר הודה לשרים גדעון סער ובני גנץ על שסייעו לקדם את המתווה למרות התנגדות האוצר. אך עם זאת הוסיף כי "עדיין לא אושר מתווה לפצועי הגוף והנפש הרבים כפי שהיה באסונות לאומיים קודמים, נמשיך לפעול בנושא זה".

פרויקטור ההילולה במירון צביקי טסלר בראיון לכיפה:


 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן