מלחמה באירופה

"גם לאדולף היטלר היה דם יהודי": הבכיר הרוסי נגד זלנסקי | צפו

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התבטא נגד הנשיא האוקראיני ודיבר בגנות מוצאו היהודי: "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה" | יו"ר הנהלת יד ושם: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/22 07:37 א באייר התשפב

"גם לאדולף היטלר היה דם יהודי": הבכיר הרוסי נגד זלנסקי | צפו
לברוב, צילום: shutterstock

"העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה", כך התבטא אמש (א') שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב במהלך ראיון בטלוויזיה האיטלקית. לברוב לא חדל מדבריו נגד מוצאו היהודי של הנשיא האוקראיני וולודומיר זלנסקי, והוסיף כי הוא "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי". לברוב ציין כי השלום בין רוסיה לאוקראינה יכול להיות מקודם על ידי זלנסקי עצמו אם רק יפסיק לתת הוראות פליליות לחיילים "הנאצים" שלו.

 

שר התקשורת יועז הנדל הגיב הבוקר לדברים במהלך ראיון בגל"צ: "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל". הנדל הסביר מדוע טרם הגיבו לדברים במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה: "לדיפלומטיה יש זמן אחר, ישראל עובדת בצורה מדויקת".

יאיר גולן: "התבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית"

"התבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית", אמר ב"כאן רשת ב", סגן השרה יאיר גולן. "היא משקפת את מה שהשלטון הרוסי באמת - שלטון אלים, שלא מהסס לחסל את יריביו מבפנים, לפלוש למדינה זרה ולטפול עליה אשמה שהיא מחדשת הנאציזם".

יו"ר הנהלת יד ושם, דני דיין, הגיב לאמירתו הקשה של לברוב, ואמר: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי". מ‏הליגה נגד השמצה, נמסר: "במאמציו הנואשים להצדיק את פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא פונה לאנלוגיות פוגעניות והשוואות כוזבות".

עוד באותו ראיון, ביקר הבכיר הרוסי את המדיניות של איטליה בכל הקשור למלחמה באוקראינה. "איטליה נמצאת בחזית היוזמות נגד רוסיה. הופתענו מכך בהתחלה - אבל התרגלנו לזה". בהמשך אמר: "חלק מההצהרות של הפוליטיקאים האיטלקים הרחיקו לכת מעבר לנורמות הדיפלומטיות".