באישור היועמ"שית: כתב אישום נגד שייח' מירושלים שהסית לטרור בהר הבית

אחרי עימות שהתפתח במהלך משפטו של עודה אבו ג'ודה, אביו של המחבל שרצח את רון קוקיא הי"ד, היום מוגש נגדו כתב אישום בגין איומים אחרי שאמר לבועז קוקיא: "אני יודע איפה אתה גר"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 17:09 א באייר התשפב

באישור היועמ"שית: כתב אישום נגד שייח' מירושלים שהסית לטרור בהר הבית
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כתב אישום בגין איומים הוגש היום (ב') נגד חאלד אבו ג׳ודה, אביו של המחבל שרצח את רון קוקיא ב-2017. אבו ג'ודה איים במהלך דיון בביהמ"ש לפגוע בבועז קוקיא, אביו של החייל, וצעק לעברו כי הוא יודע היכן הוא גר.

העימות החל כאשר בבית המשפט התקיים דיון טיעונים לעונש נגד אביו של המחבל, חאלד אבו ג'ודה, שלפני ואחרי הפיגוע הלין בביתו את אמו של המחבל שאינה אזרחית המדינה. במקום התפתחו איומים, צעקות ודחיפות הדדיות. בני משפחת המחבל אמרו לבועז קוקיא: "אנחנו יודעים איפה אתה נמצא". בעקבות העימות הורחקו משפחת המחבל מהמקום. פעילי אם תרצו וקוקיא הגישו תלונה במשטרה על איומים מפורשים ברצח אחרי שאבו ג'ודה אמר להם: "אתם הרוצחים, אתם כלבים". 

לפני כשנה וחצי התפתח עימות נוסף בין השניים מחוץ לבית המשפט. קוקיא אמר אז לאביו של המחבל כי "פגעת בביטחון המדינה. רצחתם חייל צה"ל, אתה סכנה לביטחון המדינה. אני ארדוף אותך כל החיים שלי. תקבל את העונש המקסימלי בכלא".

בראיון ל103FM התייחס קוקיא לפרשה ואמר: "מאז שרון נפל אני בקשר עם כל גורמי האכיפה במדינת ישראל לראות שמענישים את המשפחה הזאתי, זה המאבק האישי שלי למען הבן שלי. היא עומדת לדין על היותה שב"חית ואת האבא הישראלי מעמידים על הלנת שב"חים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן