אביו של הלוחם שנרצח: "אם לא עונש מוות - מאסר עולם"

רוצח החייל רון קוקיא, תושב הפזורה הבדואית, הורשע בבית המשפט, מכתב האישום עולה כי הרוצח ואחיו תכננו במשך תקופה ארוכה לפגוע בחיילים. אביו של החייל: "אני קורא לתושבי המדינה לפעול לניתוק קשר והענשה כלכלית של אביהם של המחבלים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/03/19 11:42 כח באדר א'

אביו של הלוחם שנרצח: "אם לא עונש מוות - מאסר עולם"
הלוויתו של רון קוקיא, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע הבוקר (ג') את המחבל חאלד אבו ג'אדה, תושב הפזורה הבדואית בנגב, ברצח לוחם הנח"ל רון קוקיא. על פי כתב האישום, אבו ג'אדה יחד עם אחיו תכננו במשך תקופה ארוכה לפגוע בחיילים, וערכו תצפיות באזור ערד כדי למצוא מטרות לפגיעה. אבו ג'אדה תקף את קוקיא בתחנת אוטובוס בערד.

אביו של החייל אמר כי ידרוש עונש מוות לאבו ג'אדה: "נדרוש את העונש הראוי למחבל, עונש מוות, כדי להרתיע מחבלים פוטנציאליים". הוא הוסיף כי "שמענו את ההחלטה המתבקשת שחאלד אשם ברצח. יחד עם הפרקליטות נתחיל הליך של שלילת אזרחות לרוצח. כעת לאחר הכרעת הדין, אני מתחיל בקידום הענשת אביהם של הרוצחים עם דרגים גבוהים. האב שעובד עם יהודים בערד, חינך את הילדים לשנאת חיילים. אמו של הרוצח שוהה בלתי חוקית פלסטינית", אמר.

"אני דוחף את הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד האב", הוסיף אביו של הלוחם. "הוא בנה בנייה בלתי חוקית ואני קורא להריסת ביתו. אני קורא לתושבי המדינה לפעול לניתוק קשר והענשה כלכלית של אבי המחבלים. רוב מוחלט של הבדואים מגנה את הרצח והרוצחים. רבים מהבדואים משרתים בצבא. הרוצח בגד במדינה ובמגזר הבדואי". עוד אמר כי ירדוף אחר אביו של רוצח בנו עד סוף חייו. "המאבק שלנו איננו פרטי. הטרור מבית ומחוץ יפגע ופגע בכולנו".