משרד הביטחון למשפחות השכולות הפגועות: "משפחות שכולות בחרו את השי"

מספר משפחות פרסמו אמש כי בכוונתן להחזיר את השי שקיבלו ממשרד הביטחון לרגל יום הזיכרון. במשרד הביטחון ניסו להסביר: "'שעון השלום' נבחר כסמל לשאיפתה של המדינה לשלום ואחווה עם שכנינו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/22 14:35 א באייר התשפב

משרד הביטחון למשפחות השכולות הפגועות: "משפחות שכולות בחרו את השי"
אילוסטרציה, צילום: Hadas Parush/Flash90

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה, שולח אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון שי למשפחות השכולות. השנה נשלח "שעון שלום", ממנו נפגעו מספר משפחות שכולות, ואמש הן הודיעו כי "בכוונתנו להחזיר את השעון". היום (ב') במשרד הביטחון סיפקו את ההסבר שלהם לדברים.

"המשפחות השכולות במועצה הציבורית להנצחת החייל בחרו את המזכרת והמליצו עליה לשר הביטחון", כך פורסם בשם משרד הביטחון בגל"צ. "'שעון השלום' נבחר כסמל לשאיפתה של המדינה לשלום ואחווה עם שכנינו. במזכרת מוטבעים נופי ירושלים - המקודשת לשלוש הדתות, ויונה עם עלה זית - סממן מובהק לשלום בהיסטוריה של העם היהודי", כך הסבירו.

בדברי ההסבר הראשוניים אותם קיבלו המשפחות השכולות, נכתב: "השלום נבחר כסמל לשאיפתה של המדינה לשלום עם שכנינו. על השעון מוטבעים סממני השלום: המילה שלום בשלוש שפות, נופי העיר ירושלים, יונה עם על זית, וחמסה".

עוד נכתב על המכתב שצורף לשי כי "הליך בחירת המזכרת נעשה באופן רגיש, בהתייחסות ובהתאמה למשפחות השכולות". בפייסבוק פרמה שוש שילה פוסט ובו מכתב של אחותה שרה שחף-ברי, אלמנתו של מאיר ברי שנפל במלחמת יום כיפור, ואמו של סגן משה ברי, מ"פ בפלחוד צנחנים שנפל לפני 27 שנים בלבנון ובו היא יוצאת בחריפות כנגד השי מעורר המחלוקת.

כאמור, המתנה עוררה זעם ופגעה בחלק מהמשפחות. שרה קליין, אלמנתו של רועי קליין, כתבה אמש: "כמו רבים מאוד גם אנחנו נפגענו באופן עמוק מהשי. בכוונתנו לשלוח את המכתב המצורף ולהחזיר את השעון בימים הקרובים לשר הביטחון". על המכתב חתומה גם משפחתו של עמנואל מורנו. כך על פי פרסום בוואלה.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן