"נפגענו באופן עמוק": משפחותיהם של עמנואל מורנו ורועי קליין נגד משרד הביטחון

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה, נשלח "שעון השלום" כשי למשפחות השכולות מטעם משרד הביטחון. חלק מהמשפחות, ביניהם משפחות קליין ומורנו, נגד המתנה: "בכוונתינו להחזיר את השעון"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/05/22 21:57 ל בניסן התשפב

"נפגענו באופן עמוק": משפחותיהם של עמנואל מורנו ורועי קליין נגד משרד הביטחון
שי מעורר מחלוקת. משרד הביטחון בקריה, צילום: shutterstock

כבכל שנה, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה, שולח אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון שי למשפחות השכולות. השנה, נבחר כשי "שעון השלום", ובהסבר נכתב כך: "השלום נבחר כסמל לשאיפתה של המדינה לשלום עם שכנינו. על השעון מוטבעים סממני השלום: המילה שלום בשלוש שפות, נופי העיר ירושלים, יונה עם על זית, וחמסה".

 

משפחות מורנו וקליין: נחזיר את השי

המתנה עוררה חלק מהמשפחות שזעמו על בחירתה. שרה קליין, אלמנתו של רועי קליין, כתבה במכתב: "כמו רבים מאוד  גם אנחנו נפגענו באופן עמוק מהשי. בכוונתינו לשלוח את המכתב המצורף ולהחזיר את השעון בימים הקרובים לשר הביטחון". על המכתב חתומה גם משפחתו של עמנואל מורנו. כך על פי פרסום בוואלה.

על המכתב שצורף לשי נכתב כי "הליך בחירת המזכרת נעשה באופן רגיש, בהתייחסות ובהתאמה למשפחות השכולות". בפייסבוק פרמה שוש שילה פוסט ובו מכתב של אחותה שרה שחף-ברי, אלמנתו של מאיר ברי שנפל במלחמת יום כיפור, ואמו של סגן משה ברי, מ"פ בפלחוד צנחנים שנפל לפני 27 שנים בלבנון ובו היא יוצאת בחריפות כנגד השי מעורר המחלוקת.