בגיל 65: חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון הלך לעולמו

פטר חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ הלך לעולמו, לאחר שהיה אחראי על חוקים רבים בתחום הרווחה, ביניהם: תיקון לחוק ביטוח לאומי המשפר את זכויות הנכים וחוק המחייב לשלם שכר מינימום למלצרים | במערכת הפוליטית ספדו לו: "לב ענק, אדם נדיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 08:45 ל בניסן התשפב

בגיל 65: חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון הלך לעולמו
אילן גילאון, צילום: Flash90

חבר הכנסת לשעבר, אילן גלאון ממרצ, הלך הבוקר (א') לעולמו והוא בן 65 בלבד, לאחר שעבר שבץ מוחי. הותיר אחריו את אשתו יהודית, וארבעת ילדיהם. בעברו היה גילאון פעיל פוליטי בתא השמאל "קמפוס" באוניברסיטה העברית בירושלים, יו"ר צעירי מפ"ם וסגן ראש העיר אשדוד. 

אילן גלאון נולד ברומניה בשם פלורין גולדשטיין, ובגיל 7 חודשים לקה במחלת הפוליו, אשר גרמה לו לנכות ברגלו. עקב מצבו הרפואי, התקבל בגיל 24 לצה"ל לשירות מקוצר בהתנדבות, אותו עשה בחיל החינוך.

בשנת 1999, עם הבחירות לכנסת ה-15, הפך לחבר כנסת מהמקום השמיני ברשימת מרצ. גילאון העביר למעלה מ-15 חוקים ותיקונים לחוקים, ביניהם תיקון לחוק ביטוח לאומי המשפר את זכויות הנכים וחוק המחייב לשלם שכר מינימום למלצרים, ללא קשר לתשר שהשאירו הסועדים. גולת הכותרת של עבודתו בקדנציה זו הייתה הרחבת חוק שוויון זכויות לנכים, והכללת הפרק הדן בנגישות מבנים לנכים - מאבק שהסתיים רק בכנסת ה-16, בה לא היה חבר.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין שאר עיסוקיו, ערך והנחה תוכניות בטלוויזיה המקומית של אזור השפלה, הגיש יחד עם חגי סגל את התוכנית "ראש בראש" בערוץ הכנסת, ופעם בשבוע החליף את נתן זהבי בתוכנית "זהבי עצבני" ברדיו ללא הפסקה.

בפריימריז שנערכו במפלגת מרצ לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת זכה גילאון במקום הראשון (לאחר יו"ר המפלגה תמר זנדברג). הוא הוצב במקום דומה לקראת הבחירות לכנסת ה-22, עם המיזוג של המחנה הדמוקרטי ונבחר לכנסת. בינואר 2021 הוא שב לכהן כחבר כנסת בכנסת העשרים ושלוש לאחר התפטרותו של עמיר פרץ מהכנסת. 

במערכת הפוליטית ספדו לו: "לב ענק, אדם נדיר"

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד ספד לו: "לב ענק, אדם נדיר, לוחם ללא לאות למען אנשים עם צרכים מיוחדים, היה מופת והשראה לנבחר ציבור. אילן גילאון יחסר לי מאוד. נוח על משכבך בשלום". 

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. 
איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן